Godkänd köpare?

Sv: Godkänd köpare?

Lambi skrev:
''Telfon-tipset", fungerar kanske en annan gång... :confused:

Telefontipset fungerade väl alldeles utmärkt. Nu vet du ju att detta inte är vad du söker och behöver inte lägga mer tid på det. Toppen eller hur?!

Men hästen KAN ju faktiskt vara fin även om du upplevde säljaren som okunnig :d ...

Isold skrev:
Men hästen KAN ju faktiskt vara fin även om du upplevde säljaren som okunnig :d ...

Japp, men det är ju lite det ja menar! :)

Hur skall jag göra för att inte hamna hos "fel" säljare? :smirk:

Men ändå hitta "rätt" häst? :love:

chrysler skrev:
Varför inte åka å provrida? :)

Jäpp, kan ju göra ett försök om jag har vägarna åt det hållet. Är ändå 20 mil åt "rätt håll" då jag har släkt där och kan sova över :)

Det är ju hästen jag vill ha, inte ägaren... :p

Senast ändrad av en moderator:

Om du till åmed känner folk du kan övernatta hos så tycker jag absolut du ska åka.Å som du skriver, det är ju inte ägaren du vill åt :)

95% högergalopp, 5 % vänstergalopp, väljer de flesta hästar i fritt tillstånd. Detta kan ändras något med ryttare, det beror på olika saker. Obalanserad ryttare, otydliga hjälper, enklare med vikt för en speciell galopp osv. Men för det mesta när man inte får rätt galopp eller korsgalopp beror det på SIS.

Senast ändrad:

Tackar och bockar! ÄNTLIGEN har jag fått en häst-motsvarighet till uttrycket SBS som vi använder på jobbet.... SIS - hihi lysande!

Ska försöka kolla vilken galopp det blir när han gasar iväg sådär!

Inte_Ung skrev:
Men det beror nog på att du är:
1. Så tydlig med vad du söker.
2. Så totalt ärlig med vad du kan och kan erbjuda.
3. Har ganska så rejäla resurser till att ta hand om en häst.
Jag fattar inte hur jag kunde bli godkänd som köpare. SÅÅÅÅ mycket som jag lärt mig under resans gång. Jag kunde nog egentligen ingenting. men jag har idag en jättego häst som gillar mig.

Oj!Tvärtom på min häst å jag är högerhänt :crazy:
Vad gör jag fel :smirk: :)

Skit i snöret. SBS= Skit bakom snöret.

Oj!Tvärtom på min häst å jag är högerhänt

Behöver inte vara fel, hästen kan ju tillhöra minoriteten det är ju svårt att svara på när man inte ser. Men man skall inte förväxla naturligt val med att inte vilja fatta en viss galopp, då kan problemet vara något annat.

Vet du detta, det finns säkert fler översättningar på dessa förkortningar så dina gäller också. :rofl: Jag har också användt ordet skit i sadeln, men även skit i snöret. ( som fö kan tolkas på lite olika sätt beroende på hur man säger det)

Senast ändrad:

Hon fattar båda galopperna, lika lätt på båda sidor när jag ska ger hjälperna men när hon får välja så väljer hon vänster fast hon har bättre höger galopp :)

I min tolkning så är det precis som Inte_Ung säger! :bow: SBS = Skit bakom spakarna (jobbar alltså i flygbranschen), SIS = Skit i sadeln! :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
13
· Visningar
1 386
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 271
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 143
Senast: QueenLilith
·
Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 232

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka