Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Intressant tråd. Nån som kan tala om vad som gäller för EN1368? Hittar ingenting om den nånstans??? Men jag har hittat hjälmar med den märkningen. Vad innebär det? Att dom inte är godkända?
Hittar ingen sådan standard, men hittade också hjälmar med beskrivningen CE EN 1386, förhoppningsvis är det bara felskrivet...
Vad har den för standard-märkning? När är det tillverkad?har nyss köpt en samshield, kommer jag inte kuna ha den på tävling osv?
Jag skulle vänta till de har kommit ut med nya märkningen i alla fall.. Eller kolla omnGatehouse har finns med den för det är vad de heter i England.Så om man är sugen på och köpa en one k hjälm så gör man bäst i o strunta i det alltså?
Kolla märkningen så ser du..Ska själv precis till köpa ny hjälm och provat som en tok för hitta en som passar mitt dumma huvud. Enda jag hittat är en Whitaker.. är inte den godkänd då?
Ska själv precis till köpa ny hjälm och provat som en tok för hitta en som passar mitt dumma huvud. Enda jag hittat är en Whitaker.. är inte den godkänd då?
Jag kollade på ny hjälm för några veckor sedan (inte akut att jag måste köpa ny hjälm snart, men den jag har sitter inte toppen). Då berättade expediten att det brukar vara en stor mässa(i Tyskland tror jag) med rid och hästprylar i september (tror jag det var) och då kommer fler hjälmar troligtvis presenteras av tillverkarna som är VG- godkända och som börjar komma till affärerna i oktober.
Jag kollade på ny hjälm för några veckor sedan (inte akut att jag måste köpa ny hjälm snart, men den jag har sitter inte toppen). Då berättade expediten att det brukar vara en stor mässa(i Tyskland tror jag) med rid och hästprylar i september (tror jag det var) och då kommer fler hjälmar troligtvis presenteras av tillverkarna som är VG- godkända och som börjar komma till affärerna i oktober.