Godkänd hjälm?

Intressant tråd. Nån som kan tala om vad som gäller för EN1368? Hittar ingenting om den nånstans??? Men jag har hittat hjälmar med den märkningen. Vad innebär det? Att dom inte är godkända?

Intressant tråd. Nån som kan tala om vad som gäller för EN1368? Hittar ingenting om den nånstans??? Men jag har hittat hjälmar med den märkningen. Vad innebär det? Att dom inte är godkända?

Hittar ingen sådan standard, men hittade också hjälmar med beskrivningen CE EN 1386, förhoppningsvis är det bara felskrivet...

Men på flera ställen? Jag har letat runt och hittat det på flera ställen i olika märken av hjälmar.

Det verkar ju helskumt att helt olika affärer/leverantörer mfl skulle skriva fel och dessutom samma fel. Sannolikheten för det känns rätt så minimal.

/Lavinia

Hittar ingen sådan standard, men hittade också hjälmar med beskrivningen CE EN 1386, förhoppningsvis är det bara felskrivet...

Själv avvaktar jag lite med att köpa ny hjälm så att de nya reglerna börjat gälla och hjälmarna är uppmärkta så man verkligen vet att man köper en godkänd hjälm. :)

Ska själv precis till köpa ny hjälm och provat som en tok för hitta en som passar mitt dumma huvud. Enda jag hittat är en Whitaker.. är inte den godkänd då? :(

Ska själv precis till köpa ny hjälm och provat som en tok för hitta en som passar mitt dumma huvud. Enda jag hittat är en Whitaker.. är inte den godkänd då? :(

Jag kollade på ny hjälm för några veckor sedan (inte akut att jag måste köpa ny hjälm snart, men den jag har sitter inte toppen). Då berättade expediten att det brukar vara en stor mässa(i Tyskland tror jag) med rid och hästprylar i september (tror jag det var) och då kommer fler hjälmar troligtvis presenteras av tillverkarna som är VG- godkända och som börjar komma till affärerna i oktober.

Tur i oturen att jag hade en "gammal" reservhjälm som kunde ersätta min kvaddade temporärt tills detta är klart ;)

Jag kollade på ny hjälm för några veckor sedan (inte akut att jag måste köpa ny hjälm snart, men den jag har sitter inte toppen). Då berättade expediten att det brukar vara en stor mässa(i Tyskland tror jag) med rid och hästprylar i september (tror jag det var) och då kommer fler hjälmar troligtvis presenteras av tillverkarna som är VG- godkända och som börjar komma till affärerna i oktober.

Då får jag rida med pannvärk en månad till då :p

Ja precis. Spoga heter mässan.

Någon som vet om det kommit några nya uppgifter? Presenterades något nytt godkänt på mässan?

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
735
Senast: Blyger
·
Utrustning Efter ett par års uppehåll från ridning ska jag nu köpa mig en ny häst och har insett att min lastgamla hjälm har gjort sitt. Så jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 236
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Är dessa hjälmar godkända att tävla med? Hittar ingen märkning med VG1. Lägger in bild 2 i en kommentar.
Svar
8
· Visningar
1 115
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny hjälm. Är dressyrryttare och har ganska mycket hår, både tjockt och långt. Tanken är att jag ska ta upp tävlandet...
Svar
2
· Visningar
634

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka