Godiskalender utan choklad.

FadeAway

Trådstartare
Sonen på fem gillar inte choklad men utbudet av likvärdig kalender verkar obefintligt. Det närmaste jag hittar är haribos-kalender men det är också sex gånger så mycket godis.

Vi hade en hemmagjord kalender när jag var barn. Där la mamma allt ifrån små leksaker, underkläder (lycka när man fick trosor med Disneyprinsessor på!) och olika typer av godis. När vi barn blev större fick vi vara med och bestämma och lägga i själva. Jag fortsatte upp i gymnasieåldern :angel:

Vi hade en hemmagjord kalender när jag var barn. Där la mamma allt ifrån små leksaker, underkläder (lycka när man fick trosor med Disneyprinsessor på!) och olika typer av godis. När vi barn blev större fick vi vara med och bestämma och lägga i själva. Jag fortsatte upp i gymnasieåldern :angel:

Problemet är att jag har tre barn och jag orkar inte köpa 72 olika prylar och slå in dem. De övriga två äter choklad så jag söker likvärdig för sonen. :)

Finns ju kalendrar med små fickor man kan fylla själv. Då kan du bestämma både sort och mängd.

Ja men jag har tre barn. Då det skulle innebära tre kalendrar med fickor och 72 godisar. De övriga två äter choklad. Dessutom är mina barn ligister och skulle råna dem om det vore så att det skulle sitta uppe på väggen.

Sonen på fem gillar inte choklad men utbudet av likvärdig kalender verkar obefintligt. Det närmaste jag hittar är haribos-kalender men det är också sex gånger så mycket godis.

På det stora Ica här har dom ganska många varianter av julkalendrar, det finns Haribo, skumtomtar, Toffifee, Smarties osv. Såg att du inte önskade så stor mängd godis men det är nog kanske svårt att göra något åt om man inte vill knåpa ihop något eget. Men det finns lite alternativ i alla fall och kommer mer och mer! :)

Ja men jag har tre barn. Då det skulle innebära tre kalendrar med fickor och 72 godisar. De övriga två äter choklad. Dessutom är mina barn ligister och skulle råna dem om det vore så att det skulle sitta uppe på väggen.

Min mamma gör fortfarande små paket. Hon slår in en ensam godisbit i rött papper och knyter ett vitt band runt.
En omgång till mig, en omgång till syrran. Innan deras separation, också en omgång till syrrans sambo.
Vi mottagare är över 40 år gamla...
Att lägga i en färdig "ficka" är lindrigt.

:rofl: :rofl: :rofl:

(Vad skönt att det inte bara är mina barn :D)

Fast jag tänker att ger man godiskalender alls så spelar det kanske ingen jätteroll?
Har själv inte roat mig med att väga varken skumtomtar eller kalenderchoklad så vad gäller kalla fakta har jag inget att tillföra.
Du har ju fått många bra tips här i tråden, hoppas något känns användbart :-)!

Menar du att de små "vanliga" skumtomtarna väger 5 ggr så mkt som en liten chokladbit? Menar du inte de större som man köper styckvis då?

Det finns små små plastfickor du kan köpa och göra egen kalender. Det kan man faktiskt göra MED barnen och du behöver inte sitta själv och ha tråkigt.

Barnen kan få välja 23 små godisar och en lite större på julafton från självplock och sen köpa påsarna och något band eller stickers och häfta fast på karton.
Sen måla lite på karftongen och vips, en helt personlig och rolig kalender istället för de köpta! :D

Detta brukar vara mycket uppskattat av barnen

Liknande trådar

Småbarn Jag försöker hitta recept på mat som barnen gillar. Sonen kastar det mesta på golvet och dottern äter nog som de flesta snart 3-åringar...
Svar
14
· Visningar
1 041
Senast: cherie
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 225
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 268
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar