Godiskalender utan choklad.

Jag gillar inte choclad, men fick alltid chockladkalender ändå då jag var liten.... Brukade ge chocladbiten til min brorsa. Evt äta den även om jag inte gillade den (beroende på vad jag var på för humör...).

Skulle inte göra en för stor sak av det. Låt alla få samma eller låt dom välja mellan choclad eller skumtomte.

Evt skippa godisen och köp nån annan form av kalender. En sån här funkar bra, miljövänlig och billig (och barnen kan göra den själv):
434178-9-1386357081223.jpg

Jag gillar inte choclad, men fick alltid chockladkalender ändå då jag var liten.... Brukade ge chocladbiten til min brorsa. Evt äta den även om jag inte gillade den (beroende på vad jag var på för humör...).

Skulle inte göra en för stor sak av det. Låt alla få samma eller låt dom välja mellan choclad eller skumtomte.

Evt skippa godisen och köp nån annan form av kalender. En sån här funkar bra, miljövänlig och billig (och barnen kan göra den själv):
434178-9-1386357081223.jpg
Alltså att de får plocka en nejlika varje dag? :confused: Låter inte så kul om jag ska vara ärlig. :D

Lat och lat jag värderar min egentid. Har man tre barn tätt så har man inte så gott om den varan ;)

Köp då varsin mini ”byrå” i papper på Panduro och lägg i stycksaker av vad barnen tycker om och klistra på nummer, tar en kvart och blir inte alltför dyrt! :)

Och föresten, sjukt mycket förlåt för en galet plump kommentar! :heart
Det lät inte alls så i mitt huvud!

Måste man ha godiskalendrar då? Jag hade aldrig det när jag växte upp, kände aldrig någon förlust över detta. Varken då eller nu.

Haha, näh, det är nog roligare att äta choclad! Men den ursprungliga poängen med kalendern är väl att räkna ner till julafton.....? :p
Förvisso! Och det behöver absolut inte vara choklad i kalendern. En vanlig papperskalender tycker jag är att föredra. Apelsinvarianten kändes lite Luthersk! :D Men jag ska ha den i tanken för att påminna mig om att inte låta julen dra iväg i orimliga proportioner. Keep it simple!

Köp då varsin mini ”byrå” i papper på Panduro och lägg i stycksaker av vad barnen tycker om och klistra på nummer, tar en kvart och blir inte alltför dyrt! :)

Och föresten, sjukt mycket förlåt för en galet plump kommentar! :heart
Det lät inte alls så i mitt huvud!

Jag tycker att det hade räckt med en pappkalender men de har redan fått chokladkalendrar av mormor och morfar. Jag hade velat byta ut en lite smidigt bara :)

Jag tycker att det hade räckt med en pappkalender men de har redan fått chokladkalendrar av mormor och morfar. Jag hade velat byta ut en lite smidigt bara :)

Gör så här:

1. Köp en påse godis han tycke rom och som är lagom storlek osv.
2. Han öppnar sin chokladkalender för det är ju roligt att öppna kalendrar!
3. Du äter upp hans chokladbit eftersom han inte tycker om den och han får en godisbit ur godispåsen du har köpt.

• Gilla
Reactions: Ray
Då tycker jag att det låter smidigast med det som @pollex föreslog. Ta chokladkalendern, öppna i toppen, dra ut plast”brickan”, häll ut chokladen, stoppa smågodis i lagom storlek i varje grop och stoppa tillbaka igen. Då är alla ungars kalendrar likadana men en är utan choklad! :)

Liknande trådar

Småbarn Jag försöker hitta recept på mat som barnen gillar. Sonen kastar det mesta på golvet och dottern äter nog som de flesta snart 3-åringar...
Svar
14
· Visningar
1 041
Senast: cherie
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 225
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 268
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar