Godisbollarna!

Sv: Godisbollarna!

Jag hade en liten i gummi från kong när min valp var mindre, tyvärr försvann den på en fest, men hon tyckte jättemycket om den, speciellt när det var köttbullar i den.

Det kan ja förstå, när det finns sånt smask i den:d hihih..
Jo min valp bara älskar den, då det bara är vanligt hundgodis/hund mat i den...

Vorstehn bet sönder den i ett antal bitar, godiset ramlade ut lättare så tyckte han...
Och det var en handbollsstor boll, 5 mm tjock!

Den funkade jättebra. Tills min hund kom på att man kunde greppa bollen med en hörntand i själva hålet, skaka tills all maten var ute och äta från mattan istället. Man ska inte skoja med en hungrig smart hund. :angel:

Hej!
Är det någon som har prövat den där "godis bollen", vet ej namnet på den?
Ni vet den man proppar i lite godis i ett hål så ska hunden/hästen rulla på den så rinner det ut godis ur den...:)
Vill bara säga att alla som inte har en sån, köp den.. Om ni har hundar som vill ha något att göra (hela tiden).. fungerar jättebra till våran tax (valp)...:idea: Hon tycker att den är skit bra, lika så mina hästar...;)
//Carro

Dom är jättebra! :)

Vad kul att det är flera som tycker att dom är bra!
Är det någon/några fler som har roliga erfarenheter av dem eller bara tycker att dom är bra el dåliga!

//Carro

Vi köpte en sån boll åt den 4benta vännen här. Han tog säkert tre-fyra veckor på sig att fatta hur man leker med den, han satt mest och stirrade på den.... Men idag leker han med den, har lärt sig var godiset ska komma ut!

Vi tidsbegränsar den då jag gärna behåller nyhetens behag när det gäller den!

Har en sån boll...inte köpt själv utan den kom med en av omplaceringarna (BC-korsningen). Har inte lagt godis i den och den ligger utomhus, alltid...och BC-korsningen har skitkul med den utan godis...:smirk:

Vi hade en sådan fast formad som en kub till vår förra hund. Den var dock ganska otymplig så han orkade inte hålla på så mkt med den trots att han var godisgalen + att det kom ganska mycket dreggel över allt i hans försök. :D
Men en boll som kan rulla lättare är nog mer praktisk än den vi hade.

Min valp älskar sin blåa boll. Finns två hål och de är rätt stora i förhållande till hans mat så har pillat ner lite papper i så de blir svårare att få ut godisbitarna. Han brukar köra sin boll som en tok fram o tillbaka i vår lägenhet. Sen när den är tom går han tillbaka och äter upp alla bitarna:)
Han brukar få ha den 1-2ggr i veckan beroende på hur han aktiveras:)

Vi köpte en sån boll åt den 4benta vännen här. Han tog säkert tre-fyra veckor på sig att fatta hur man leker med den, han satt mest och stirrade på den.... Men idag leker han med den, har lärt sig var godiset ska komma ut!

Vi tidsbegränsar den då jag gärna behåller nyhetens behag när det gäller den!

HAHAHA
Ja du, min valp som är en junior nu, gick det fort att lära vad som gällde:idea:
Hon fattade precis hur man skulle få ut godisarna.. hon e såå söt när hon leker med sin godisboll, för hon puttar på den och sen sätter hon huvudet på sne för att titta om det kom ut något...:D

//Carro

Jag har en liten sådan i gummi. (den är nästans så att jag är skraj, men han får bara leka med den lugnt pga av storleken)
Det är synd att de inte gör de stora i gummi, de i plast väsnas.

Vi hade en sådan fast formad som en kub till vår förra hund. Den var dock ganska otymplig så han orkade inte hålla på så mkt med den trots att han var godisgalen + att det kom ganska mycket dreggel över allt i hans försök. :D

Haha, jag skulle också tröttna om den inte rullade så bra...
Det är roligt när dom dregglar så där mycket, när man verkligen ser hur mycket de arbetar med huvudet ;)

Jag har en liten sådan i gummi. (den är nästans så att jag är skraj, men han får bara leka med den lugnt pga av storleken)
Det är synd att de inte gör de stora i gummi, de i plast väsnas.

Jag har en i plast och i ett visst läge så låter den oxå inte som ett pip utan ja jag kan inte förklara, där kan man snacka oväsen:D
Men det är de värt när man ser hur mycket de älskar sin 'lilla' godisboll..

Senast ändrad av en moderator:

Den funkade jättebra. Tills min hund kom på att man kunde greppa bollen med en hörntand i själva hålet, skaka tills all maten var ute och äta från mattan istället. Man ska inte skoja med en hungrig smart hund. :angel:

Haha, tur att föräldrarnas schäfer är så korkad då, bollen är bra sysselsättning för honom som man får lugn och ro ibland. :angel:

Och när det gäller tidsbegränsning sköter han det bra själv, efter ett tag hamnar den alltid under dubbelsängen och hur gärna han är vill så kommer han inte in under. :D

Haha, tur att föräldrarnas schäfer är så korkad då, bollen är bra sysselsättning för honom som man får lugn och ro ibland. :angel:

Och när det gäller tidsbegränsning sköter han det bra själv, efter ett tag hamnar den alltid under dubbelsängen och hur gärna han är vill så kommer han inte in under. :D

HAHA..
Jo eller in i ett hörn som dom inte får ut den ifrån:D

Jag har en i plast och i ett visst läge så låter den oxå inte som ett pip utan ja jag kan inte förklara, där kan man snacka oväsen:D
Men det är de värt när man ser hur mycket de älskar sin 'lilla' godisboll..

Jag tror inte mina grannar är så föståenden

Jag har också haft en kub och jag gillade inte den heller. Dels så tyckte jag att den tog för hårt på min hunds smala ben och dels så väsnades den något så våldsamt. Kulan är mycket bättre, visst låter den, med men inte alls som kuben.

Mina hundar har en sån. Den ena hunden älskar den. Hon blir dock ganska stressad av den, tycker jag. Så hon får bara ha den ibland, kortare stunder.
Den andra hunden verkar inte förstå hur den funkar riktigt. Hon har inte heller viljan att ta reda på det riktigt. Men vi har inte kunnat låta henne testa mer än ett par 2 gånger iom att hon varit borta på valpning, hos sin uppfödare.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 367
Senast: Hellhound
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 344
Senast: Acto
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 786
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar