A
Annapanna
Jag vet att flera av mina bekanta använder sig konstant av godis när de tränar sin hund. Finns det inte en risk att hunden slutar lyssna den dag man inte har godis då? Jag hade nämligen en omplaceringshund, en schäfertik som jag fick vid sju års ålder som inte lyssnade till några kommandon. Jag lärde då in en del med endast beröm som belöning men sen började jag även med godis och efter det brydde hon sig mest om godiset istället för mig. Vad tycker ni om att använda godis vid träning, för och nackdelar? Tänker mest på då man tränar i vardagssituationer hemma och inte på ex apellplan.
Det är nämligen så att jag ibland känner att min kille (12 veckors herdehund) inte bryr sig om beröm och då skulle jag vilja förstärka det positiva han gjort med något extra, har funderat på godis. Dock är han så otroligt matglad så jag tror att han skulle bry sig mer om godiset än mig och eventuellt tröttna om jag sen inte hade godis.
Det är nämligen så att jag ibland känner att min kille (12 veckors herdehund) inte bryr sig om beröm och då skulle jag vilja förstärka det positiva han gjort med något extra, har funderat på godis. Dock är han så otroligt matglad så jag tror att han skulle bry sig mer om godiset än mig och eventuellt tröttna om jag sen inte hade godis.