Godaste köttbullarna?

aemaria

Trådstartare
Snart är det dags att göra köttbullar till julen! Jag brukar aldrig komma ihåg vilket recept jag använt från gång till gång (och gör sjukt sällan hemlagade bullar)- så fram med era bästa köttbullsrecept så blir jag väldigt glad!

Jag höftar också lite från en gång till en annan, men en sak jag alltid gör är att jag steker superfint hackat lök i smör länge och på låg värme tills den blivit riktigt mjuk och söt innan jag blandar ihop den med själva köttbullesmeten. Avskyr verkligen att tugga på lök som har något sorts motstånd kvar och stunden som bullarna är i pannan räcker inte för att löken ska bli så där riktigt god.

Snart är det dags att göra köttbullar till julen! Jag brukar aldrig komma ihåg vilket recept jag använt från gång till gång (och gör sjukt sällan hemlagade bullar)- så fram med era bästa köttbullsrecept så blir jag väldigt glad!

Jag tar i dijonsenap, det tycker jag är gott och lyfter smaken.
Utöver det timjan, lite honung, salt, peppar och lök, en skvätt soya och ett ägg, samt lite mineralvatten.

Brukar ha glögg i mina. Har ett helt vansinnigt gott recept på glaserade revben också, förra årets absoluta favorit.

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 504
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 670
Senast: manda
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 909
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar