B
BackInBusiness
Det vi trodde var en avkliad fästing på min lilla sheltiekilles hals visade sig vara en godartad tumör. Eller det var i alla fall vad veterinären sa idag. Att den är godartad alltså. Fast i nästa andetag sa han att man inte säkert kan veta förrän man tagit bort den och skickat den på analys. Och i ännu ett andetag sa han att man lika gärna kunde vänta och låta den försvinna av sig själv, vilket dessa tydligen för det mesta gör.
Men vågar man chansa? Vi bokade in en tid att plocka bort den nästa vecka i alla fall. Bingo kliar på den ibland, och det är tydligen inte alls bra, så veterinären tyckte att det var en bra idé att ta den.
Har någon annan härinne varit med om samma sak? Jag är så orolig för narkosen och att analysen ska visa att den inte är godartad.
Han är ju ändå bara 8 månader gammal och ska ha många många år tillsammans med oss!
Men vågar man chansa? Vi bokade in en tid att plocka bort den nästa vecka i alla fall. Bingo kliar på den ibland, och det är tydligen inte alls bra, så veterinären tyckte att det var en bra idé att ta den.
Har någon annan härinne varit med om samma sak? Jag är så orolig för narkosen och att analysen ska visa att den inte är godartad.
Han är ju ändå bara 8 månader gammal och ska ha många många år tillsammans med oss!