God fredagsmiddag

MikaTela

Trådstartare
Hej mina vänner!

Nu söker jag snabba råd!
Ska bjuda vänner på en god fredagsmiddag i morgon.
Har tagit upp en bit högrev ur frysen som töar just nu, därför kan jag inte förbereda den förrän i morgon tidigast.

Så nu söker jag flera goda receptförslag på detta då jag själv har brist på inspiration just nu. :)

Töar den ?! :D

Jag har långkokat högrev och sedan grillat den. Fungerar säkert att steka också

Hej mina vänner!

Nu söker jag snabba råd!
Ska bjuda vänner på en god fredagsmiddag i morgon.
Har tagit upp en bit högrev ur frysen som töar just nu, därför kan jag inte förbereda den förrän i morgon tidigast.

Så nu söker jag flera goda receptförslag på detta då jag själv har brist på inspiration just nu. :)
Högrev är ju utmärkt grytbas.

Biff borgogne tex. Smarrigare kan inte jag tänka mig....

Eller vad tusan som helst. Skär ner den i bitar och koka ihop med något gott. Öl, vin, buljong. Plus lök, rotfrukter och kryddor. En god pressad potatis till.

Har tänkt mig lite mer mot stek eller så då jag har rätt svårt för grytor (och klarar inte av kalops) :p

Brukar först koka och sedan grilla för att ha den riktigt mör... Annars gör jag gryta av det. Högrev som helt kött brukar ofta ha ett rejält tuggmotstånd tycker jag -om man nu helsteker den i ugnen.

Jag hade slängt in det i ugnen och gjort pullad högrev av det. Dock kräver det ca 10h i ugnen. men det är sinnessjukt gott :d

Instämmer med @YaHilweh , pulled beef är väldigt bra att göra på högrev. Det går att slänga in fryst, det har jag gjort flera gånger.

Mitt pulled beef recept:

Mörk öl typ ale
BBQ-sås (jag kör helt Jack Daniels Smokey)
Heinz Hot chilisås
Hela tomater på burk
Chipotle (pasta eller torkad)
Balsamvinäger (MKT viktigt!)
Vitlök
Röd eller gul lök

Diverse örtkryddor om man känner för det (jag brukar köra några varv med Santa Marias Scandinavian forest)
Om man vill: Whisky, konjak eller rom.

Mängderna beror på hur mycket kött man har och hur starkt man vill ha det. Jag gillar inte när det är för sliskigt så tar man det lite lugnt med BBQ-såsen blir det inte för sött.

När det är färdigt brukar jag ta ur köttet och koka ihop "dressingen" lite för jag vill inte ha det för blött.

Fredagmiddag bör ju gå lite fort och då är kanske inte långkok högst upp på önskelistan. Mal högreven och gör hamburgare de luxe av den. Köp goda hamburgerbröd och lägg lite omsorg på tillbehören så är du hemma.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
4 229
Senast: Badger
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
24 833
Senast: Klara
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 227
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar