Gnisslar tänder

M

martina_81

Är det någon mer än jag i detta avlånga land som har en häst som gnisslar tänder när den kommer upp i varv??
mitt varmblod är rätt het av sig, speciellt när vi rider ut tillsammans med andra. När hon blir lite uppspelt så börjar hon gnissla tänder. Rätt obehagligt ljud måste jag säga. Är det farligt? Vad kan det bero på och kan man göra nåt åt det?:bump:
 
Sv: Gnisslar tänder

har hört talas om några som haft hästar som gnisslar tänder. Vet tyvärr inte vad dom gjorde åt det.. Min kompis häst sprang och "hackade" tänder. När hon red honom i form så gick han och slog tänderna i varandra. Det hon då fick göra var att så att säja"spänna bågen" och rida mer framåt (om jag minns rätt) Han slutade iaf med det. Vet inte alls om det kan hjälpa om dom gnisslar tänder.. menmen =P
 
Sv: Gnisslar tänder

Mitt varmblod gnisslar tänder om man sätter på henne en aachennosgrimma. Aldrig annars. Så kolla med olika eller ingen nosgrimma :D
 
Sv: Gnisslar tänder

Min vbl-tant gnisslar tänder när det är ngt som inte riktigt passar damen, om man kittlar henne med borsten, hon blir arg på nån annan häst osv....
Även när hon blir laddad så tuggar hon så det "slår" i tänderna...
gör det såväl betslad som på hack...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 674
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 605
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 014
Senast: soom
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp