Gnäggande häst vid uteridnig!

G

Grållens vän

Min ena häst går och gnäggar vid ute ridning, ja så till den milda grad att han snubblar över sig själv i traven:eek: , Nu en fråga till er på buke:confused: Hur lär man kusen av med detta?

Lite bökigt att rida konditons träning på en häst som snubblar över sig själv ju:o :angel: .
 
Sv: Gnäggande häst vid uteridnig!

Jag har ingen aning om hur man får bort det, men mitt sto gör likadant, inte hela tiden men i perioder, men jag känner/ser på henne när hon ska "skrika" så då räcker det att säga "tyst" med bestämd röst. :D
 
Sv: Gnäggande häst vid uteridnig!

Oh tänk om det hade räckt på min pumuckel men nä då, han tystnar när vi är ca 500 meter hemifrån:angel: ..

Samma sak i ridhagen så små muttrar han för sig själv.:D
 
Sv: Gnäggande häst vid uteridnig!

:D du måste ha en väldigt social häst.
Min är också väldigt social när matspannarna tas fram, då muttras det och går det inte snabbt nog så ökar volymen på muttrandet, lite jobbigt om dom är inne när någon annan lägger upp sin mat. Då ska hon givetvis ha den i sin krubba annars blir det lite med liv. :D
 
Sv: Gnäggande häst vid uteridnig!

mm troligen är han lite över social, för mina andra två är ju så trött på honom.:banana:.

Måste försöka få bukt med honom kul och rida för tränare på en häst som överröstar denne:D..
 
Sv: Gnäggande häst vid uteridnig!

Trava, rid lite serpentiner mm så hästen får något att fokucera på.
 
Sv: Gnäggande häst vid uteridnig!

Tro mig jag har provat detta med då muttrar han ännu mer:smirk: , Jag vet inte hur jag ska få honom att sluta enligt tränaren som hade hon när han gick travet gjorde han lika också:(
 
Sv: Gnäggande häst vid uteridnig!

Pratade med en tjej i stallet, kan det vara så att han blivit kastrerad sent? Hon sa att hingstar som kastreras sent kan behålla det hingstiga beteendet med att "skrika". Hon hade hört talas om det på det sättet i alla fall.

Lycka till med din pojk, hoppas du finner en lösning!
 
Sv: Gnäggande häst vid uteridnig!

Kan ju vara så ska snacka med föredetta ägaren och tränaren om det
 

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
224
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 596
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 553
Senast: Stereo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 103
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp