Sv: Gnägg

Men det som händer (och har hänt med Avels småforum) är att de får färre & färre besökare, och till slut vill ingen posta där för det är ju ändå ingen som läser. Som en ond cirkel.

Avel var mitt absoluta favoritforum, men nu känns det bara tråkigt när vår avel, redan i diskussionsform, ska delas upp i grenar.

Samma sak med Utrustning.

Och nu sist, Gnägg. Vad gör det om alla samlas? Vi har väl ändå ett och samma intresse, hästen, varför går du ifrån din egen grundtanke och segregerar mer och mer?

Nu är sidan tämligen lättbesökt, när man läst Allmän Avel är man färdig, för allt annat ligger gömt och glömt.

Jag beundrar dig för allt jobb du lägger ner med Buke, men detta är bara för trist! :(

fast gunnar gör ju allt detta för att vara snäll. hade det inte varit för hans välvilja hade ju inte buke funnits alls. vi är lika beroende utav honom som buke är utav oss.

nu tror jag ju inte att gunnar vill se hela buke dö, men att han ska behöva tillfredsställa "kunder" som inte betalar ett skit utan bara får det roliga, håller jag inte alls med om.

Vad jag menade var att det inte känns som att du/moderatorerna jobbar för att försöka tillfredsställa era kunder (oss). Det är grymt mycket regler för var man får skriva saker, hur man ska uttrycka sig
buke är ju ganska så stort, det krävs nog en hel del regler för vad man får skriva och inte...

och på flera ställen tom hur gammal man ska vara.
av samma anledning kanske, att de som är 10 år kanske inte är på samma nivå som de som är 50 år... Eller hur?

Men alla vi som inte har någon speciell inriktning då, som tycker om att läsa om allt? Det funkar ju inte riktigt med alla smågnäggen då. Gnägg är ett av de forumen där jag hänger allra mest just för dess bredd och att precis alla hittar dit. Jag har lärt mig om grenar och typer av ridning som jag aldrig kommit i kontakt med eller för den delen gått in på underforum till innan och det försvinner ju om generella gnägg försvinner.

Sen måste jag få pusha för en direktknapp där den var innan ändringen. Vi som hänger på en två tre forum, simultant, har ju väldigt mycket lättare att snabbväxla mellan de om de finns som en direktknapp. De som är mest populära(?) och lättast att simultan-hänga på antar jag är ÄU, Senior och just Gnägg. Och det blir ju betydligt krångligare med att behöva klicka flera gånger för att komma till gnägg och att ha det som startsida funkar ju inte riktigt om man vill simultanhänga och växlar mellan två forum ungefär var annan minut, eller ja det funkar ju men blir jobbigare och inte lika roligt i längden.

Men för övrigt TACK Gunnar för ett underbart forum! :bow:

Vad jag verkligen kan ledsna på är att forumet ändras precis hela j-ä tiden.

Nog finns det väl andra sätt att uttrycka sig i detta sammanhang??

Men det som händer (och har hänt med Avels småforum) är att de får färre & färre besökare, och till slut vill ingen posta där för det är ju ändå ingen som läser. Som en ond cirkel.

Själv tycker jag det är klockrent bra nu. :)
Vår travavels-frågor får vi nu äntligen svar på eftersom dom inte halkar ner genom 48 Robin Z trådar eller dressyrhingstar.
Det rena avelsforumet har blivit bättre just p.g.a. många halvblodstrådar försvunnit till sina fack. Kvar har det blivit en mer ren avelsdel som alla, i olika grenar kan ha nytta av.

AM

kl

Skulle det inte kunna funka riktigt bra att ha en meny som poppar ut när man har muspekaren på den? Vet inte vad det heter, men ni förstår säkert. Då skulle det inte vara jobbigt om forumen var lite mer sorterade, och man skulle kunna ha bara några få större rubriker. Gränsen mellan hästforumen och U, ÄU, S etc skulle bli klarare. Och så skulle det se mindre plåttrigt ut! :)

(Så, nu känns det som att jag har dragit mitt strå till stacken med ett förslag istället för bara gnällt. :angel: )

Jag tycker att det det är ett bra beslut! Jag hittade den här tråden eftersom jag trodde gnägg, utrustning och fritidsridning var borttagna:crazy: men det var ju inte svårare än ett extra musklick. Jag tror att när alla bara har insett det så kommer det inte påverka underrubrikerna i mer nämnvärd grad än till det intresse som finns! Dessutom ser forumet mer strukturerat ut och det är tydligt att det finns en tanke bakom det hela, tar man sig bara en sekund och tänker efter istället för att direkt börja spy galla över minsta förändring så tror jag att alla skulle inse det. Men alla får väll inse det i sin takt antar jag, självklart får man framföra sin åsikt det är bra men man behöver dock inte vara ohyfsad.

Bra jobbat Gunnar!:bow:

Foder var tidigare ett av de absolut största forumen. Foder är viktigt, men jag anser det bara vara en del av den totala vården av hästen.
Eftersom det under en period låg högst upp i menyn tror jag det fick onödigt hög status.

jag kan inte förstå varför man vill döda ett forum? varför inte lägga ned bukefalos då?

varför stör det dig att vi hade stora diskussioner på foder??

Nog finns det väl andra sätt att uttrycka sig i detta sammanhang??

:confused:

Är j-a ett väldigt starkt uttryck i dina ögon? Särskilt som jag inte ens skrev ut ordet? Jisses! (om inte det också är ett för starkt uttryck i dina ögon).

Detta är ett debattforum, inte DN debatt precis, om man säger så.

Vad det egentligen handlar om är att om något forum eller fråga får för mycket fokus, tar för mycket plats i förhållande till vad jag anser lämpligt, kan det vara läge att gömma det en aning.

Om du fick råda istället kanske Foder och Gnägg skulle ligga som huvudrubriker och resten som underurbriker till dessa? Jag tror att fler skulle vara missnöjda då, faktiskt ;)

Självklart har detta att göra med med vad just jag anser viktigt, så visst kan det bli lite fel ibland.

Exempelvis ansåg jag att det blev lite fel när man som, kanske ny inom hästsektorn eller bara ny på sidan fick intrycket av att foder och vetenskapen runt foder var dubbelst så viktigt som all annan typ av Hästvård.

Både Foder och Gnägg finns kvar, de som är tillräckligt intresserade kommer lätt hitta på dem.

Förhoppningvis kanske en del av de seriösare frågorna från Gnägg nu hamnar under Huvudrubriken Hästmänniska i stället.

:confused:

Är j-a ett väldigt starkt uttryck i dina ögon? Särskilt som jag inte ens skrev ut ordet? Jisses! (om inte det också är ett för starkt uttryck i dina ögon).

Detta är ett debattforum, inte DN debatt precis, om man säger så.

I detta sammanhang..ja. Eftersom du vänder dig till den som lägger ner massor med tid för att få hjulen att snurra på Bukefalos.

Man kan framföra åsikter..visst. För att kanske få en förändring..
Men man kan göra det på ett snällt sätt.
För vi kan inte ta Bukefalos för givet.
Vi kan inte kräva att forumet ska passa alla.

För hur det än är, samlas det alldeles för mycket gnäll över saker och ting så tröttnar folk till slut.
Gunnar jobbar åt oss alla..tänkt på det?
Han lägger säkert mer tid på detta än vad du anar.

Vore väl sorgligt om han drog ur kontakten till servern och började knyppla eller vika origami i stället???

AM

Jag upplever faktiskt hela debatten som lite *hukar mig* löjlig.
Forumet finns ju kvar- det har bara bytt plats.

Avel har för övrigt blivit så mycket trevligare.

Likaså underforumen gillar jag, eftersom det innebär att man hittar det man söker i respektive forum, utan att behöva tröska 6 sidor om bomlösa sadlar först.

Jag är rätt nöjd jämt:D.

Jag håller med Kanelbulle och Nafayette, det är kanonbra som det är nu! Det enda jag undrar om det går att lägga alla undertrådarna så de syns på underforumen. Hm det där gick nog inte att förstå, men tex inne på trav så finns ju underforumen längst upp, men när jag vill från travgnägg till travavel så måste jag tillbaka till Trav, inte för att det spelar så stor roll, men om det går att ha länkarna även på underforumen så vore jag glad...

Jag kan förstå om det kanske känns lite splittrat på dressyr/hoppning/fälttävlan men jag tror att på övriga grenar så är man väldigt nöjd med att ha egna avelsforum och gnägg. I alla fall känns det så på trav! :) Fast det är väl vi som har tjatat mest om att få egna underforum oxå så vi ska väl inte be om så mycket mer just nu?! ;)

nej jag tycker hela grejen med överrubriker och underrubriker och duttidattiduttidutt är överdrivet.

jag tycker det räcker med 10 raka forum men det kräver iofs moderatorer som kan se mellan fingrarna ibland.

Ok, nedanstående är nog vad jag skulle komma fram till om jag tvingades att ha bara tio forum utan underforum.

Hästmänniska
Hästverksam
Hästvård
Hästhantering
Avel
Tävling
Ungdom
Senior
Andra djur
Bukefalos-hjälp

Ärligt tror att väldigt många skulle vara missnöjda med ett sådant upplägg.

En annan variant är:
Hästmänniska
Hästverksam
Dressyr
Hoppning
Trav & galopp
Avel & Övriga grenar
Snack
Andra djur
Bukefalos-hjälp

Här lyckades jag klämma ned det till nio rubriker ;)

Om man vill prata om nästan allting på ett ställe så kan jag tipsa om Snacksidan.

Liknande trådar

Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
484
Senast: Krålus
·
Tjatter Vad är de bästa tips som du har fått från Bukefalos? Mina är hårolja och deodorant under brösten.
Svar
17
· Visningar
774
Senast: kolblakkur
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 913
Senast: Raderad medlem 149639
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 556
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama