Sv: Gnägg
kl.
Jag uppfattar det som att de som är inriktade på en mindre gren är nöjda. Islandshäst och travfolket t ex. Förstår att det kan vara bra med underforum för dessa grenar.
Men skulle man göra en undersökning om vilka sorts hästmänniskor som finns på buke så är jag ganska övertygad om att de flesta är allroundryttare alternativt mer inriktade på hoppning eller dressyr.
Visst skiljer sig tävlingsformerna, men träningen inför tävling, uppbyggnad av hästen, styrka, lösgjordhet, skötsel, hantering osv osv är endå i grund och botten samma.
Jag hade helt klart uppskattat mer generella forum, där alla kan samlas och diskussioner mellan grenarna kan hållas. En bra hästmänniska för mig är en människa som kan ta till sig information från olika håll och delar av hästvärlden. Plocka pusselbitar här och där, för att tillslut bilda sin egen filosofi. Just nu finns det ingen möjlighet till det.
Som det är nu kan jag t ex lägga in en bildtråd i dressyrgnägg med rubriken "Idag har jag tränat dressyr" Jag kan använda samma bilder och lägga in en tråd i hoppgnägg med rubriken "Idag har jag tränat markarbete" Jag kan också använda bilderna i generella gnägg med rubriken "Vad tycker ni om min häst?"
Tre trådar med 10 svar i varje, vilket leder till ingen diskussion och tråden dör.
På ngt sett känns det som att ni strävar efter ett diskussionsfritt diskussionsforum. Att ni är rädda för att det ska hetta till och bli stora diskussioner och det tycker jag är väldigt synd för det är ju det som för utvecklingen framåt. Jag tycker att det är synd att ursprungstanken med att alla ska kunna enas och lära av varandra har försvunnit och ersatts av ngn önskning att låsa in alla i fack.