Sv: Gnägg

Som någon skrev. Om man anser att Gnägg i princip är det enda forumet som är bra och något att ha, varför inte då lägga det som startsida i sin webbläsare eller kanske som bokmärke/favorit om man inte är lika fanatisk ;)
Då behövs i princip inga klick alls för att hamna rätt.

Vad jag verkligen kan ledsna på är att forumet ändras precis hela j-ä tiden. Forum bryts upp, flyttas, försvinner, kommer tillbaka, flyttas igen. Färger och menyer ändras hipp som happ. Det börjar bli väldigt irriterande - snälla Gunnar, ändra hur du vill, men kan du inte låta forumet vara i fred ett tag sedan?

fast jag säger som Snuffsan är inne på- alla underforum har gjort det tråkigt och mer "segregerat".

det var SKOJ att det fanns ett forum där alla körde på med alla möjliga och omöjliga trådar! och jag förstår inte och har aldrig förstått varför man ska ha ett gnägg till varje inriktning?

och jag förstod inte heller varför du behövde ge vika på din vilja om att folk ska lära från varandra?

varför är det ett merjobb att ha ett stort gnägg istället för 20 små? (eller 10 eller hur många det nur är) det har väl snarare blivit ett merjobb nu eftersom folk är så missnöjda med att ha alla smågnägg?

gnägg var ju redan från början en superhit och har ju alltid varit ruskigt poppis. förstår liksom inte vad det var som gjorde att det behövde ändras?

jag klagar inte mer än att jag bara är nyfiken eftersom jag inte förstår! :D

Det har varit mycket svårt att få användare till att använda underforumsgnägg på berörd inriktning

säger inte detta emot det gunnar skriver att det är användarna som
velat ha uppdelat?

det känns väldigt virrigt och ostrukturerat emellanåt.
och sån konstruktiv kritik måste vi väl kunna få framföra?

Visst är gunnar tillgången men vi är efterfrågan.

Om man hårddrar det ordentligt har gnägg alltid varit tänkt för oseriöst trams med någon typ av hästkoppling.
Sedan har det väl inte riktigt varit och blivit så utan i många stycken varit seriösare.

Smågnäggen under olika grenar och avel är för att kunna flytta mindre seriösa inlägg under dessa rubriker till ett underforum som lätt hittas av de som är intresserade av grenen.
Tidigare var alternativet att flytta det till det stora Gnägg, där det oftas försvann tämligen omgående i allt annat eller helt ta bort det.

Vid alla förändringar blir det ett väldigt liv, men de flesta bruakr faktiskt inse att det inte var så farligt bara det får gå ett tag.

När det gäller att ändra hela tiden som Mabuse nämnde så kan jag väl säga att det flesta förändringar som skett inte varit speciellt stora. Anledningen till att förändringarna ofta är små och kanske därför sker lite oftare är dels för att det blir sådant liv vid små förändringar, hur mycket liv skulle det då inte bli om jag gjorde större förändringar vartannat år?

Sedan är det så att om jag gör mindre förändringar är det betydligt lättare att lyssna på era synpunkter och styra förändringarna till något som blir så bra som möjligt för så många som möjligt.

Jag antar att det flesta som skrivit i denna tråd är sådana som ofta är inne på Gnägg. Det finns dock med största säkerhet en hel del användare som nästan aldrig är inne på Gnägg.
En del av dessa bryr sig säkert inte mycket om denna förändring, men är kanske jätteglada för att de kan få diskutera allt runt det som intresserar dem mest på ett ställe, exempelvis islandshäst, western, hoppning eller vad det nu kan vara.

Att göra alla helt nöjda är omöjligt.

Väldigt många gånger när man undrar varför folk lägger trådar på fel ställen får man svar av typen, "jag vet att detta inte är rätt forum, men jag räknade med att det var störst chans för svar här".
Att tänka så anser jag vara väldigt egoistiskt och jag ogillar det skarpt.

Bara det kan vara skäl för att "gömma" ett forum som är stort, men kanske inte borde vara så stort, egentligen.

Foder var tidigare ett av de absolut största forumen. Foder är viktigt, men jag anser det bara vara en del av den totala vården av hästen.
Eftersom det under en period låg högst upp i menyn tror jag det fick onödigt hög status.

Självklart var det många som ogillade att det flyttades in under Hästvård. Kanske det fortfarande finns många som tycker det var helt fel, men jag anser det ligger mycket bättre där det ligger idag.

Tillägg:
Att det ibland kan kännas lite ostrukturerat, beror väl oftast på att jag försöker ta förändringarna i lite mindre steg och att jag då ibland får in sådana synpunkter att jag kanske ändrar lite på de ursprungliga tankegångarna eller så har jag tänkt lite fel ibland, det händer ;)
Dock kan jag väl säga att när det gäller Gnägg lär jag inte ändra mig denna gång.

Senast ändrad av en moderator:

På alla andra forum jobbar man på att förenkla sidans utformning - här på Buke gör vi tvärtom .. :D

Och herregud vad det ändras mellan forumen hela tiden, det är rent preussiskt vad gäller var och hur man ska prata, vilket känns både irriterande och onödigt.

Att minska ned antalet synliga menyval är helt klart ett sätt att förenkla sidans utformning.
Detta måste dock hela tiden vägas mot hur många klick som krävs för att ta sig dit man vill.

Sedan är det självklart så att vissa som är inne här har mycket hög IT-mognad, medan andra inte har det dessutom är ålderspannet också stort.

Jag tycker dock att det är ganska enkelt att använda sidan för nybörjare, samtidigt som det finns en hel del avancerade funktioner för de som vill ha dem. Jag känner nog inte ens till allt som finns ;)

Du får gärna försöka förklara lite mer utförligt vad du menar.
Dock tycker en del att jag ändrar för mycket hela tiden så jag vet inte om jag vågar ändra något efter dina eventuella förslag ;)

Bara det kan vara skäl för att "gömma" ett forum som är stort, men kanske inte borde vara så stort, egentligen.

Jag tolkar detta som att du tycker att det är för många inlägg på gnägg och att du genom att flytta det vill minska ner på antalet inlägg?

Vad jag menade var att det inte känns som att du/moderatorerna jobbar för att försöka tillfredsställa era kunder (oss). Det är grymt mycket regler för var man får skriva saker, hur man ska uttrycka sig och på flera ställen tom hur gammal man ska vara.

På ett sätt är det kanske praktiskt, men oftast känns det som att ni helst inte vill ha en här, mer än att man blir behandlad som den kund man är och att ni försöker göra det så bevkvämt som möjligt för oss.

Tro mig vi försöker göra det så bekvämt och trevligt som möjligt här.

För att det skall bli trevligt måste det finnas en del regler.

Det är klart att det skulle vara mycket enklare för mig och moderatorerna att bara ha ett forum där vi i princip aldrig plockade bort något.
Jag vet dock av erfarenhet att det inte är någon bra idé. Det fungerar jättebra om man är något hundratal användare kanske.

Sedan har det kommit klagomål på att Bukefalos är så stort osv. Att skapa mindre "enheter" är ett sätt att motverka detta. Man kan dra nytta av storleken samtidigt som de som vill kan umgås i en betydligt mindre grupp, exempelvis under Galopp eller NH.

Jag håller med så många andra i denna tråd, VARFÖR?? Kan fortf inte efter att ha läst igenom tråden förstå varför... Håller med Graendal, svårt att uttrycka sig med alla dessa regler! Och som Pontevecchio sa, vi är efterfrågan! Och hur kan det vara för stort? Det är väl ändå ett diskussionsforum med många olika människor/inriktningar? Då blir det stort, Sveriges största hästforum tom.

Själv tycker jag det är mycket bra med många forum, just för att det FAKTIST är lättare att hitta trådarna... Många trådar blir rörigt och svårare att hitta de man vill ha!!!!!!!!!!!

En tråd om ett specifikt ämne hamnar fort väldigt långt ner på det generella forumen...

Nä jag är chockskadad fortfarande faktist och nu är det 20 minuter sedan jag läste det... Trodde först jag skulle få boka tid hos optikern, men klarar nog nedersta raden på syntavlan även denna gång...

Jag tycker inte att ändringarna är så dramatiska och det är säkert en hel del funderingar bakom dessutom..

Grundidén är väl att det ska bli bättre för oss användare och det är ju toppen :D

Jag har inga problem med att det är fler underforum. svårt är det ju inte att klicka sig till gnägg precis :cool:

:banana: :bump:

nä precis, och det går enkelt att få upp en lista med alla underforum om man vill det... Det är ju som sagt vad lättare att hitta om just det ämnet man är ute efter ju fler indelningar det är...

Jag kommer ihåg i början när alla trådar låg under ett och samma forum, det var röööööööööööööööööööööööööööörigt...

Liknande trådar

Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
484
Senast: Krålus
·
Tjatter Vad är de bästa tips som du har fått från Bukefalos? Mina är hårolja och deodorant under brösten.
Svar
17
· Visningar
774
Senast: kolblakkur
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 913
Senast: Raderad medlem 149639
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 556
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama