glucovet eller ???

Empalie

Trådstartare
Min pålle har problem med hovledsinflammationer men är bra sedan i våras. Jag ger honom glucovet som jag köper på atg-kliniken, det har fungerat väldigt bra på honom. Idag skulle min mamma köpa en burk när hon ändå var där i kring men då var den slut. Skulle komma nästa vecka.Då sa assistenten att hon hade en annan sort som baserades på blåmussla? Det var en blå burk, mamma kommer inte ihåg vad den hette. Hur som helst tog hon inte den utan vi väntar tills glucovet kommer in igen, jag hade kvar. Assistenten sa dock att många veterinärer rekomenderade den sorten och att den är i princip samma sak fast ev bättre. Jag blev nu lite fundersam, någon som vet vad detta är för sort och ev skillnader mot glucovet. Bra erfarenheter?

Sv: glucovet eller ???

Gonex är ett preparat gjort av grönläppad mussla, ska enl studier ha bevisad effekt.

Sv: glucovet eller ???

Använder Glycoflex till min hund med blåläppad mussla och MSM bla. Jättebra!
Enligt nya rön är just grönläppad mussla mycket effektivt!

Liknande trådar

Tjatter Det var en gång en liten blå bil som ägdes av en äldre dam. Damen hade under vintern bestämt sig för att sluta köra bil. Då hon inte...
Svar
0
· Visningar
649
Senast: Rie
·
Trädgård & Växter Hej! Jag ska ge mig på att odla iår! Försökte förra året men mamma lyckades döda alla växter när jag var i England.. Ja men jag ska odla...
Svar
16
· Visningar
1 750
Senast: corzette
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 961
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Jag måste få skriva av mig lite. Min häst, ett fullblodssto har varit halt sen i mitten på september och vi hittar inte felet på...
Svar
19
· Visningar
4 018
Senast: Starstedt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025