Glucosamin mm.

E

Egonson

Jag vill prova ge min gamla kuse något för leder och sådant, det knäpper lite här och var och hon blir lite stel och knackig av att "stå" (om än i stor hage) längre än 3 dagar utan sin varannan dags-motion.

Tänkte först på Flexijoint, men det är hrm inte så passande för min plånbok för tillfället.. :crazy: Har inte råd helt enkelt så det får bli ngt "billigare" till att börja med (ja allt sådant är ju dyrt.. Men bara jag inte behöver betala så stor klumpsumma så går det bättre). Omkr 400 kr känns lite bättre än 800.

Det finns ju t.ex glucosamin av olika märken, MSM mfl.
Vilket ger bäst resultat?
Av vilket preparat får man mest glucosamin för pengarna?
 
Sv: Glucosamin mm.

enligt min vetrinären:-
Om hästen ska kunna tillgoda göra sion glucc. måste den även få isg både msm och CHONDRIN (stavning?)

sen tvistas det fortfarnde om det gör ng nytta lr inte,men min vet änvänder det själv till sina hästar (fälttävlan) och det har hjälpt minhäst

min häst får arto-flex (köper hos vet) det innehåller msm,gloccosamin,chondrin,djävulsklo och lite annat kostar ca 3000:-/fem liter
 
Sv: Glucosamin mm.

Vi köper glucosamin på postorder från Börjes, märkte en enorm skillnad på gammelstoet.
 
Sv: Glucosamin mm.

En äldre häst i vårt stall får msm o e skitfin, hur smidig som helst!
Hon får kanske nåt annat också, vet inte vad isf..
 
Sv: Glucosamin mm.

Vad jag vet fungerar det med "enbart" Glucosamin eftersom det inte finns ngn forskning på att det måste kombineras med MSM, enligt trådar jag hittade när jag sökte på buke.
Men det kanske ligger ngt i det du säger iaf.
Hittade preparat med både Glucosamin, MSN och det där andra, hittade Flexijoint (som sagt) och vad det nu hette.. Glucovett.
Hittar dock bara en butik som säljer det och då kostar det ändå runt 580 kr.

Funderar på Bioglucomin, det där vanliga från Eclipse, någon som har provat det?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Glucosamin mm.

vet bara vet sagt..men tittar man priserna så skiljer det mycket i prs på de som bara håller glucco,jämfört med den som innehåller msm och ch. oxå
 
Sv: Glucosamin mm.

Min gamling får Flexijoint, 2 mått om dagen. Kostar ca 1500 kr för 3 kg med frakt, räcker läänge, ca 3-4 mån, beroende på storleken av häst.
Märkte skillnad direkt, innan fick han Emin Glucosamin (198 kr på Börjes).
Ska prova att ge msm när flexijointen tar slut, den kostade 495 kr för en hink.
 
Sv: Glucosamin mm.

En åsikt men knappast ngt din vet har underlag för. Vad beträffar MSM finns det överhuvudtaget inget vettigt underlag för att det fungerar.
PL
 
Sv: Glucosamin mm.

Jag har gett Flexijoint och skillnaden är som natt och dag på valacken. Flexin innehåller glukosamin, kondriotin, msm och hajbrosk. Halten glucosamin är dock ganska låg/dos.

Nu har jag bytt Flexin mot ren Glukosamin (Emins). Helt enkelt för att se om det är glukosaminet som gör skillnaden, eller om det är 'det andra' i flexin som gör tricket. För tidigt att säga något än dock.

Unghästen har ätit Flexijoint utan MINSTA positiv verkan, så det tycks väldigt individuellt om och vad som fungerar. Hon får glukosamin nu efter ledoperationen, men jag räknar det som pengar i sjön.

Emins Glukosamin ger jag 260 kr + moms för från min klinik, tror det är 500 gr i burken. Flexi var det så länge sen jag köpte så jag minns inte, köpte 4½ kg då, från England.
 
Sv: Glucosamin mm.

*kl*

Testat gurkmeja? Det ska ju vara bra också ifall det fungerar, mot stelhet och knäppande leder.

På min häst har jag testat NAF (tror jag att det heter, något flytande med djävulsklo i iaf), Emins Glucosamin, BioGlucomin, Djävulsklorot D&H samt gurkmeja och jag tyckte inte att det var något som fungerade faktiskt. Om det beror på hästen eller på att han helt enkelt inte har problem med det som jag försöker åtgärda :angel: är ju en annan fråga. (Ja, jag har varit på klinik.)

/Linda
 
Sv: Glucosamin mm.

Har ett halvblodssto hemma som blev stelare och stelare. Det började synas på henne att hon hade det jobbigt. Ägaren började då ge henne Glucosamin förra våren och redan efter en vecka blev hon pigg och glad igen. En otrolig skillnad faktiskt. I våras gjordes ett uppehåll med det för att se om det blev någon skillnad och det märktes nästan direkt. Nu får hon sitt tillskott och är glad och rörlig igen. Han köper hästens Glucosamin från Börjes för att det är billigare där och det har funkat väldigt bra som sagt. Men alla andra märken kanske är lika bra, det vet jag ingenting om.
 

Liknande trådar

Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 119
Senast: squarepants
·
Foder & Strö Tänkte lite snabbt att man kunde göra en sida där man skriver om olika tillskott och varför & när dem används för att underlätta för...
Svar
6
· Visningar
1 768
Senast: Allevo
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 200
Senast: Madick
·
M
Hästvård Nu ska ni få höra!! Jag jobbar på en ridskola som instruktör. En häst blev halt för 2½ månad sedan. (Vecka 42) Han började i slutet av...
Svar
12
· Visningar
1 995
Senast: b4nugget
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp