L
Lotti
Panik! Har glömt bort att avmaska min häst. 11 år vallack som jag köpte vid nyår. Han hade fått Cydektin i december och skulle haft dubbel dos Fyrantel i april - vilket jag glömde bort. I maj togs träckprov och han var då inte infekterad av mask av något slag som mättes vid det tillfället, tror att de hette Vidi Lab eller ngt liknande. Tyvärr har jag flyttat i från stallet och kan inte kolla vilka parasiter som mättes. Jag fick då rådet att inte avmaska vid detta tillfälle utan vänta till mitten på sommaren. Vid den tiden så flyttade jag och hade struligt med stallplats och maskade inte alls. Nu tänkte jag ta Cydectin men då kommer jag inte åt bandmasken?? Och det kanske är den mask som han troligats har i och med att jag missade aprilavmaskningen? Fy vad jag skäms - är annars supernoga med allt men detta har jag bara förträngt...Snälla finns det nån som kan ge mig råd. Han går i hagar med högt smittotryck, lite mark och mycket hästar. Han har dock sen september "egen hage" som jag mockar men gick på bete 10 dgr i juli med yngre hästar.