Glöm inte klockan

Hur ligger USA och Canada fel mot "sol tid"?
Canada har 6 olika time zones och ligger helt ratt, (utom storre delen av Saskatchewan som kan sagas ha "sommartid" :p)
I USA har vi, forutom Alaska och Hawaii 4 time zones som alla ligger ratt i "sol tid" om du med "sol tid" menar de longitudes som delar in jordens i tidszoner.
Ja, det var en slamkrypare - som berodde på att jag använde en (jämfört med mig) alldeles för intelligent interaktiv website för min research.
Den visade tidszonerna som de är just nu, vilket är normaltid för västeuropa (växlade 29/10) och sommartid för USA/Kanada (växlar 5/11) - och vi befinner oss ju mitt emellan, vilket tydligen förvirrade en del.
https://www.timeanddate.com/time/map/

Så var vänlig stryk de tre orden "USA/Kanada och" ur mitt sista stycke, så blir åtminstone det rätt till slut.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag reflekterade över en sak när dottern skrek över en spindel och en insekt på studsmattan. Jag var likadan när jag var liten fast 10...
Svar
7
· Visningar
397
Senast: warg
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag gillar inte att bli äldre. Kroppen är liksom inte med mig som förr. Jag blir stel och får ont bara jag råkar göra något. Igår...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
8 803
Senast: Wille
·
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
871
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 633
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30