Globusrockarden - raka skaklar?

F

Fjunet

Satt och surfade på en dansk sida igår kväll och vad skådade mitt öga? Globusrockaden med raka skaklar! Är det någon här som vet om Globus tidigare hade raka skaklar till vagnen? Eller är det det nya utseendet (enligt dansken var det en uppdaterad modell)? Är det någon här som har en Globusvagn med raka skaklar som kan undvara skaklarna för en peng? :angel:

Sv: Globusrockarden - raka skaklar?

Attans, Globus har aldrig haft raka skaklar till sin vagn. Får leta på annat håll då.

Alltså jag måste ha den!

32-1449-1588-sulky.jpg

AHA! Den tillverkas av PFIFF!!

Ha ha hi hii hi...

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Å vad jag gillar bilden på katten. Och skönt att veta att jag inte är ensam om att prata med mig själv..;) :angel:

Min vagn är köpt av globus & den har raka skaklar!

Töm din mail, så jag kan svara på de du skickade!!

//Becka

Är de dumma eller? De sa att de aldrig haft raka skaklar.

Har tömt!

"Tyvärr har vi inte de skaklar du söker, jag vet vad du menar men
våra skaklar har alltid varit svängda."

:confused:

Det var en trevlig modell!!:)
Vart finns den att köpa?

Bra fråga, det undrar jag också!

Hm... Jag har sett massor med globus rockarder (lr liknande) o spikraka skaklar! :)
Typ alla i England kör ju så! Även om vagnen är högbyggt är skaklarna raka o sätts lågt på hästen (lr åsnan, get, lama what ever :rofl: )

Lite bilder :smirk:
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Haha fint ekipage! :rofl:

Nån som har bra bild på svängda sådana skaklar??
Har ju sett det tror jag men nu omöjligt att hitta. Var dom inte typ raka o sen halv runda? Hm...
Vad var det för skaklar jag sett då? :D

/L

Du kan kolla på bilderna jag la ut på min ponny + utrustning. Där ser man hur mina ser ut.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 656
Senast: TinyWiny
·
Äldre Blir så trött på detta... Vet inte hur många gånger man försökt ordna med saker, och folk ställer in i sista stund och man sitter där...
2
Svar
29
· Visningar
8 011
Senast: Sol
·
Körning Min halvblodsunghäst är inkörd och har skött sig som en riktig pärla - så han verkar tycka det är kul. Men vi har aldrig kört med vagn...
Svar
9
· Visningar
4 578
Senast: moiran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka