globus esperanza

Trådstartare
Skriv erfarenheter av denna modell

Samt vart man finner denna billigast över internet :D

Sv: globus esperanza

Jag har en sådan sadel, den är väldigt bekväm och ligger bra över, iaf, min ponny. jag vet inte var man kan få tag på denver internet. jag köpte min på Mustang, en butik utanför Arlanda, där kostade den 7,5 tusen. Den är lättskött och snygg :D

kan du inte lägga in en bild på den när du sitter i den :idea:

hm, jodå... ska se vad jag hittar :D

en ganska gammal bild (3 år sen...) men det är iaf en profilbild.
8986695.jpg

Och en till i rörelse.
8986577.jpg

:) Å tack! Gärna fler bilder, med och utan ryttare om du har!

Hur är de i storlekarnaoch vad för storlek har du i stitsen? Funderar nämligen på en 16½... Jag är 165 lång och normaltjock:rofl:

Undra om jag ska ha 15,5" i sits, är bara ynka 158cm å väger 50kg.
Kommer leva som dvärg hela livet :rofl:

Ja har hört att de ska vara hyffsat stora i storlekarna... har de ens 15½? I så fall kanske det funkar för dig. Förutsatt att det baara är du som använder sadeln.

yes esperansan finns i 15.5" :d

Tiny as here :rofl:

Bara jag som rider pållan :D

Jag hade en sådan förut till min ena ponny.
Tyckte inte alls om den, kände inte att jag fick något vidare stöd alls i den. Men, jag är ju enbart van att rida i dressyrsadel med långa läder och har inte precis stor hopperfarenhet, och så är jag inte direkt ett fan av hoppsadlar.
Däremot så var den skön att sitta i, och lädret var rätt okej för det priset.

Min hoppryttare tyckte att sadeln var skön, och hon däremot upplevde att hon fick tillräckligt med stöd i den.
Men på högre höjder så tyckte hon att hon gärna skulle ha haft lite mer knästöd, men det är ju väldigt individuellt.

Jag är 163cm och väger strax över 40kg, och hade en 16,5" som jag tyckte passade perfekt storleksmässigt.

Sadeln finns på blandannat www.grand-prix.se

MVH Konstantine

Men det förjer ju med knästöd i olika storlekar som går att flytta ?

Liknande trådar

Utrustning Måste köpa nya ridskor. Bruna i skinn. Hyfsat billiga. Har kollat på Horze och Hööks. Har någon erfarenhet av dessa två modeller? denna...
Svar
8
· Visningar
381
Senast: tott
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 016
Senast: fio
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 468
Senast: Hermelin
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
629
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka