Globendressyr!

Fiorano

Trådstartare
Kom ihåg att se küren som direktsänds på svt1 mellan 14:30-16!

Ingen som varit och kollat på GP-klassen och den öppna uppvärmningen såm har nån godbit att dela med sig om? Jag ser fram mot att se friesern och Tinnes Don Auriello-han var fin redan i Falsetrbo men han verkar vara ännu bättre nu!

Sv: Globendressyr!

Jag kan inte dela med mig något från plats, men kikar på sändningen nu.

Måste säga att Warum Nicht är en märkligt samansatt häst, blir lika förvånad varje gång man ser den. Han rör sig väldigt flott men är ju rätt ful i kroppen... Om man får säga så:angel: Tycker dessutom att hon rider den väldigt kort i halsen, lite tråkigt...

Väldigt kul att se Cecilia och Lennox, kommer nog bli riktigt fina!
Kul också att se Sofie, som jag tyckte red mjukt och positivt!

kl Bänkad vid tvn :)

Jag gillar inte heller Warum Nichts exteriör eller sättet han rids på :O
Tänk hur det skulle sett ut med lite mer sammansatt kropp och lite fram med näsan..
Han såg rejält spänd ut i ryggen (mest på högersidan direkt bakom sadeln)

Men vem är jag att döma, bara min lekmannaåsikt.

Mkt fina ritter med fina hästar från svenskarna dock! Kul att se!

Dorina!! :) Härlig häst!

Senast ändrad:

Tittar inte på sändningarna men hörde en stund på radion där någon snubbe kommenterade dressyren. Jag skrattade till flera gånger över dennes förklaringar över hur det funkar i dressyr. Bl.a. sade han att de inte behöver rida med hjälm på den här nivån eftersom att de är så skickliga att de inte förväntas ramla av; för att sedan följas av ett "tror jag" efter en sekunds tvekan.:D Beskrivningen av passagen var oslagbar: "Den där sega traven".:D

Ja jisses! Att han en icke kunnig änniska som kommentator i TV är illa, men på radio! När man inte ens kan se själv...:p

Lite förvånad att PK vann faktiskt... Tittade iofs inte lika noga på hans ritt, men gillade Tinnes ritt mer!

Har kollat på plats. Schianto:love:, vilken fin häst!!! Wow. Tinnes nya var också väldigt fin och Patrik visade sin häst otroligt bra.:bow:

såg att det gick på play, men innebär det att sändningen kommer ligga kvar där så man kan se i efterhand?

Intressant med tittarfrågorna ! Det var en som frågade hur Isabell Werth kunde få så höga % trots spändhet o taktfel ! Gunilla Byström svarade - Men hästen har sån kvalite och Isabell är så skicklig. MEN det är väll dagsformen/ tävlingstillfället SOM GÄLLER:( Inte att dom gjorde det bra ifrån sig igår eller tidigare. Suck :( Tyvärr så är dressyrtävlingarna så !

Två svenskar på 79% men OS nästa år...

Imponerad av Tinnes häst som på sin första säsong verkligen satt sig in i hetluften! :banana:

Var på plats i Globen och såg lördagen men tittade på küren på TV idag!

Tycker att Tinne förtjänade att vinna idag, men Patrik red också fantastiskt som vanligt. På tal om Patrik så var han den enda som red med hjälm på prisutdelningen i lördags, alltid kul att se.

Sen säger jag bara Lennox, som han dansade i trav :love::love:

*kl*

Jag tyckte att det var rätt ekipage som vann. Toy Story hade den där sista lilla unsen som DA saknade lite idag tycker jag. Hästmässigt gillar jag dock DA bättre och jag tror på höga höjder &-mässigt för Tinne nästa år:).

Tyckte inte heller om IW's ritt, överlag såg den inte så harmonisk och samspelt ut. Min dressyrtränare sa att hennes höga poäng till stor del berodde på att hennes kür var svårare än många andras, exempelvis gjorde hon slutor i passage istället för samlad trav.

Haha, hoppas hoppas!

Jag tycker det är kul att Tinne äntligen fått/hittat en så bra häst. Måste vara underbart att ha ngn som Antonia i ryggen som verkligen vill satsa. Tinne har ju hållt på i så många år så nu är det väl äntligen dags kan jag tycka!

Gillade också Cecilia och Sofie, känns som det finns mycket mer att hämta där också! Lovely! :banana:

Liknande trådar

Dressyr Kan inte nån hjälpa mig i djungeln nu? Jag vet att Sverige inte får bli slaget av mer än 2 nationer som inte är Tyskland och Holland...
Svar
1
· Visningar
927
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
14 251
Senast: Summerwind
·
Western Vi börjar med dag 1, clinic: Förmiddagspass, efter gemnsam uppvärmining med böjning, ställning och flyttning så delades vi in i grupper...
Svar
10
· Visningar
1 166
Senast: Sellan
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 462
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Whamageddon 2024
  • Secret Santa 2024

Hund, Katt, Andra Djur