Globendressyr!

Sv: Globendressyr!

halvt knapplån.

för mig är Tinne en illustration av det som ofta diskuteras teoretiskt när det gäller frågan vad som gör en Outstanding ryttare och balansen/graden/närvaron av teknik v/s känsla. Tinne för mig är mestadels teknik. De ryttare som lyckas allra bäst och lämnar mest avtryck är vad jag ser, ryttare som kan förvalta teknik parat med känsla i en grad/nivå/balans däremellan som väger jämnt. Jag skulle vilja nämna en världsryttare ytterligare som jag tycker rider väldigt mycket på teknik, men jag avstår för då blir det väl ett jävla liv :cool:

halvt knapplån.

för mig är Tinne en illustration av det som ofta diskuteras teoretiskt när det gäller frågan vad som gör en Outstanding ryttare och balansen/graden/närvaron av teknik v/s känsla. Tinne för mig är mestadels teknik. De ryttare som lyckas allra bäst och lämnar mest avtryck är vad jag ser, ryttare som kan förvalta teknik parat med känsla i en grad/nivå/balans däremellan som väger jämnt. Jag skulle vilja nämna en världsryttare ytterligare som jag tycker rider väldigt mycket på teknik, men jag avstår för då blir det väl ett jävla liv :cool:

För mig är Tinne mer känsla, Patrik Kittel tycker jag rider mkt på teknik, liksom Anky, självklart har dom känsla också. Just deras sätt att träna tycker jag är mkt teknik. Fast det är svårt att avgöra men jag tycker just Patrik har förbättrat sin ridning mkt sedan han började träna för sjef, antar att han finslipar mer på tekniken.

halvt knapplån.

Håller med feel, fram med det:devil:

Jag vet inte egentligen det där med gränsdragning teknik/känsla. Skulle vara intressant hur man definierar det när det gäller både Tinne och andra, egentligen? Jag tycker Tinne rider stillsamt, känsligt, ser enormt trevlig ut, men alldeles för försiktigt på något sätt? Det känns som att det är just teknik hon saknar tillräckligt av för att få till och förvalta mera uttryck och energi?

Men vad vet jag? Jag kan bara gå på det jag ser och andra ser annat men jag tycker tex Patrik har både den trevliga ridning som Tinne har, men också den förmågan hon saknar.Vad som är vad av det ena eller andra kan inte jag avgöra.

Liknande trådar

Dressyr Kan inte nån hjälpa mig i djungeln nu? Jag vet att Sverige inte får bli slaget av mer än 2 nationer som inte är Tyskland och Holland...
Svar
1
· Visningar
927
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
14 251
Senast: Summerwind
·
Western Vi börjar med dag 1, clinic: Förmiddagspass, efter gemnsam uppvärmining med böjning, ställning och flyttning så delades vi in i grupper...
Svar
10
· Visningar
1 166
Senast: Sellan
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 462
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka