S

Sarasara

En liten undran bara, om man har ridit prins CarlPhilips pris i globen ett år. Är man direktkvalad till globen kvalen nästa år då? :confused:

Sv: Globen

det tror jag inte, det är ju mellan vissa tider, har man bunnit msv eller uppåt är man kvalad till "semi" såattsäga, nu har dom ju fyra kvalplatser där dom som gått vidare till "semin" rider om dom sista 8 platserna eller vad det är. Hoppas du förstår! Annars kan du gå in på ridsports hemsida, tävling och sen Sm-regler och Cuper

nä man kvalar varje år..
den som vinner en msv B på vårkanten får gå vidare till globenkval 2 som e under sensommar hösten o dom 4 bästa i kat.C o D går vidare till final i globen

Ja jag vet, men jag vet en som var med i finalen förra åren och vad jag vet har inte hon vunnit någon msv eller högre innan globen kval 2..

Det var därför jag undrade =)

e du säker på att hon e med i själva kvalet då? man kan ju vara med i klassen men inte i själva globenkvalet..

mennu lät de ju som om hon var med i globen..för finalen e väl ändå globen???
har för mej att de var bråk om hon som red E.sunshine elle va den hette.. att hon va direktkvalad till kval 2 för att hon ridit EM (?) elle nå annat stort o därför intekunnat satsa på kval 1..

hon var inte kvalad som de andra, det var därför de var 9 stycken förra året och det var för att det hade blivit något missförstånd i kvalreglerna. Vad exakt det var minns jag inte, men det var att hon red något större som gjorde att hon då skulle ha blivit direktkvalad till finalen...

och för att svara på första frågan så nej det är man inte, man måste kvala som alla andra igen. Vinna en MSVB eller högre under våren och sommaren och sedan bli bland de 4 bästa C eller D-ponnyerna(beroende vilken kategori man tillhör så klart) i globen kval 2 som går på 4 platser under hösten för att komma till globen.

Senast ändrad:

du menar nu i år?
och inte den personen som dom andra snackar om, förra året?

Okej jag får förtydliga mig lite.

Den personen vi pratar om red i globen förra året. Detta året har hon inte vunnit en msv klass (eller högre) innan globen kval 2 började men hon deltar ändå i globen kval 2..

Därför undrade jag om man var direkt kvalad till globen kval 2 ifall man hade ridit i själva globen året innan.

(Och ja, hon deltar i själva kvalet och rider inte bara själva klassen)

hmm.. man ska ju inte vara direkt kvalad.. är du säker på att hon inte vunnit nån msv i år?

Vem är det som inte har vunnit en msv som var med förra året?
Jessica deltar inte i själva globenkvalet. hon är väl den enda som inte har vunnit någon msv?

Säger jag inte ;)

Mm jag vet att hon inte har det..Stenkoll vettu :p

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 388
Senast: MalanMjöl
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 715
Senast: ameo
·
Fritid Några kompisar och jag funderar på att resa till Spaniens sol i början av juni nästa år. Gärna på fastlandet. Vi vill bo i samma boende...
Svar
3
· Visningar
333
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka