glittersprayerna- tillåtet?

A

Ankiesen

Jag har tänkt på en sak. Det har ju kommit ut en massa olika glitter i alla möjliga färger och konsistenser (spray, gele osv).

Är det tillåtet på tävlingar? (är ju dressyrryttare och frågar ju då här på dressyrforumet, samt att jag på tävlingar stött på detta "fenomen")

Vi får ju numera rida med mer strass och m fläta i svansen så jag tänkte om man får eller inte får ha glitter...

Någon som vet?

MVH Ankiesen

Sv: glittersprayerna- tillåtet?

Nej det är ej tillåtet.
Bara Flätning av man och svans och mönsterrykt påbakdelen är tilllåtet.

Har dom ändrat så att man får rida med flätad svans ? :) . Har för mig att man inte fick det innan va?. Stämmer det eller är jag helt förvirrad? :confused:

Tind skrev:
Har dom ändrat så att man får rida med flätad svans ? :) . Har för mig att man inte fick det innan va?. Stämmer det eller är jag helt förvirrad? :confused:
Läs i TR ll så ser du att man får det.:p

rostad skrev:
Läs i TR ll så ser du att man får det.:p

ja, jag ska göra det:bow: . Jag gissade att man fick det när du ni skrev det. Men har det ''alltid'' varit tillåtet eller har det ändradrats nydligen??:confused:

Tind skrev:
ja, jag ska göra det:bow: . Jag gissade att man fick det när du ni skrev det. Men har det ''alltid'' varit tillåtet eller har det ändradrats nydligen??:confused:
Bara för nyfikens skull när fick man inte rida med det?! Så länge jag har tävlar dressyr som är nu i 3år så har man fått .. :crazy:

rostad skrev:
Bara för nyfikens skull när fick man inte rida med det?! Så länge jag har tävlar dressyr som är nu i 3år så har man fått .. :crazy:
När min kompis tävlade km i höstas så var det väldigt noga att man inte skulle ha flätade svans.:confused: Men jag kanske är ute och cyklar??:p

Tind skrev:
När min kompis tävlade km i höstas så var det väldigt noga att man inte skulle ha flätade svans.:confused: Men jag kanske är ute och cyklar??:p
Km?! vad är det? eller vad står det för?

Tind skrev:
klubbmästerskap :p

*förlåt Ankiesen för att vi lånar din tråd*
Okej, tror att de iså fall har haft det lite fel.. För mitt TR gällde från den första 2005. hehe.. :crazy:

rostad skrev:
Okej, tror att de iså fall har haft det lite fel.. För mitt TR gällde från den första 2005. hehe.. :crazy:
okej, du har säkert rätt. Jag har ingen tr hemme nu, så jag kan inte kolla min gamla. Men misstänker att det var tillåtet reden då. Men jag har hört att man inte får ha det, men det är kanske från lika kunniga som mig:angel: :smirk:

Jag har oxå hört att man inte fick det innan(flätad svans) men att man får ha de nu...vet inte när det ändrades isåfall men ändå......
Med glittersprayen och gelen och det så har jag hört att man får ha det....absolut inte säker men jag vet en som tävlade med det och ingen sa nått...

Gelen får man ha med Gritterspray. Nej troligen inte. Ang flätad svans så kanske man inte fick ha innan. Men då red iallafall jag nog på ridskolan. Har haft flätad svans på mina ponnyer så länge jag har tävlat dressyr. Fast ha också hört att man inte fick ha det innan.

Flätad svans fick man inte ha innan men numera får man. Angående glitter gel eller inte så är det nog säkrat att inte ha det tills du kollat upp det och är helt säker ifall du får eller inte.

Nu menade jag så klart vandligt gel. När fick man inte rida med flätad svans?!

ja det var väl 3-4 års sedan eller nåt

Flätad svans var inte tillåtet under flera år av -90 talets tidigare hälft. Blev jätteglad när det blev tillåtet att ha svansfläta någonstans på -90 talets andra hälft.
Har ingen aning om det är tillåtet nu eller ej. har inte tävlat alls de 5 senaste åren.

mvh
CiaAn

Nej, all utrustning o dekoration som inte tillåts i TR är otillåten...

Angående lite annan dekoration... Pannband ser man allt oftare som är mycket utsmyckade, trots att det står i TR att det bara ska vara diskret dekorerat. Själv tycker jag det bara är snyggt med de nyare dekorerade pannbanden - blir mer o mer personliga och snygga :) .
Är det inte dags för att släppa lite på den regeln nu kanske?

Jag håller med. Ett pannband kan ju trots allt inte göra så stor skillnad. Och som du sa- det blir en personlig touch på det hela! :)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 458
Senast: Nevermind
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Gnägg Jag har alltid varit en hästgalning. Men det senaste året har det bara gått utför. Jag går just nu på gymnasiet och mycket tid går till...
Svar
13
· Visningar
2 289
Senast: Nielaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka