"glider ut" i svängarna

C

Chesss

Jag har en frieser korsning som glider ut i någon slags skänkel vikning i svängarna.Jag är inte heller säker på om det är trams eller felaktiga hjälper, har du haft samma promlem?:bump:

Sv: "glider ut" i svängarna

Menar du att han/hon faller ut lite? Tänk på att få med det yttre bakbenet och få honom/henne att spåra bättre. Då kommer hela kroppen på samma linje...typ :confused: Hoppas du förstår lite :bump:

Sv: "glider ut" i svängarna

Det låter som om du kanske tappar ytterbogen? Vanligt problem framförallt med unghästar, i så fall brukar det fungera att ställa utåt, dvs att ta in bogen igen, men jag kanske missförstod dig?

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
812
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 807
Senast: Nepenthe
·
L
Hoppning Hej! Jag är en 14-årig tjej som har ridit nästan hela livet och haft egna ponnyer och tävlat upp till LB. Nu har jag två c-ponnyer, en...
Svar
4
· Visningar
1 362
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 809
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd