I Hjo finns det fantastiska glasstillverkare

Bifogade filer

• Screenshot_20230521-174520.webp
    Screenshot_20230521-174520.webp
    54,8 KB · Visningar: 42
I Stockholm

Jag och SlĂ€kting brukade köpa glass pĂ„ G&C Glass och Choklad pĂ„ Brommaplan. UngefĂ€r lika gott som Gelato Scarfo i Ålsten men mindre folk, lĂ€ttare att ta sig till, mindre dyrt

Andra favoriter Àr just Scarfo och Snö pÄ Odengatan.

Köpte Magnum idag, har den inte blivit mindre senaste Ären?

Ja den har blivit mindre. Enligt Unilever pga den rĂ„dande hĂ€lsotrenden. Glassen har fĂ„tt fĂ€rre kalorier (= mindre storlek) eftersom konsumenterna efterfrĂ„gar att det ska vara lĂ€ttare att vĂ€lja ur ett hĂ€lsoperspektiv 😆

Och priset glömde de givetvis att sĂ€nka relativt storleken 😏

Ja den har blivit mindre. Enligt Unilever pga den rĂ„dande hĂ€lsotrenden. Glassen har fĂ„tt fĂ€rre kalorier (= mindre storlek) eftersom konsumenterna efterfrĂ„gar att det ska vara lĂ€ttare att vĂ€lja ur ett hĂ€lsoperspektiv 😆

Och priset glömde de givetvis att sĂ€nka relativt storleken 😏
Tror du att det Àr @Bison som mejlar och ber om mindre glassar?

Har stĂ„tt max 30 min i kö, helt klart vĂ€rt 😁
Glassen i sig Ă€r ju inte amazing, men upplĂ€gget Ă€r roligt 😁
Samma upplÀgg finns pÄ kanalkrogen Delimo i Berg, om man inte orkar köa eller Äka sÄ lÄngt. FÀrre alternativ dock, men ÀndÄ en hel del.

Samma upplÀgg finns pÄ kanalkrogen Delimo i Berg, om man inte orkar köa eller Äka sÄ lÄngt. FÀrre alternativ dock, men ÀndÄ en hel del.

DÀr har jag faktiskt aldrig varit. FÄr bli ett besök, Berg Àr fint!
Serverar de ocksÄ mjukglass till hunden?
Är ett stort plus med SmultronstĂ€llet, vĂ€ldigt hundvĂ€nliga ❀

DÀr har jag faktiskt aldrig varit. FÄr bli ett besök, Berg Àr fint!
Serverar de ocksÄ mjukglass till hunden?
Är ett stort plus med SmultronstĂ€llet, vĂ€ldigt hundvĂ€nliga ❀

Det vet jag tyvÀrr inte. Har aldrig sett nÄgon hund dÀr, sÄ gissningsvis inte.

Liknande trÄdar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstĂ„r verkligen inte det hĂ€r med “dolda fel” vid husaffĂ€rer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstĂ„tt det sĂ„ Ă€r...
2
Svar
39
· Visningar
3 792
Senast: cewe
·
Skola & Jobb 15 Är i vÄrden blev det men nu sÀger kroppen tvÀrstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgÄngar av vad jag förstÄtt i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 054
Senast: fejko
·
KatthÀlsa Hej Jag provar att frÄga hÀr. SnÀlla inga pÄhopp, jag Àr hÀr för att be om tips o rÄd. Jag gör det bÀsta jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 620
HÀstmÀnniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det Àr svÄrt att fÄ rÄd och förstÄelse nÀr jag pratar om detta med mÀnniskor i min nÀrhet, dÄ...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar