Glasspriser

Varför folk väljer Smultronstället i Söderköping är obegripligt... Om man inte anser att tjusningen är att köa i timmar för superdyr helt vanlig Siaglass med spejsad topping i kaosmiljö :p

100 meter därifrån finns en annan glassbar som gör sjukt mycket godare egentillverkad glass 🤷‍♀️
Håller helt med om glassbaren!

Sedan finns det Disneys legendariska kitchen sink som du kan köpa på Disneyland. Undrar om de dragit ner även där, jag tvivlar dock.

1684671423966.png

Vad du får när du beställer en.

https://disneyparks.disney.go.com/b...ches-and-cream-at-disney’s-beach-club-resort/

Varför folk väljer Smultronstället i Söderköping är obegripligt... Om man inte anser att tjusningen är att köa i timmar för superdyr helt vanlig Siaglass med spejsad topping i kaosmiljö :p

100 meter därifrån finns en annan glassbar som gör sjukt mycket godare egentillverkad glass 🤷‍♀️

För att det är roligt 😁😍
Har som sagt aldrig köat mer än en halvtimme, aldrig varit med om något kaos heller 😂
Vill vi äta hemgjord go-glass blire Bosses ❤️

Andra stället är ju tråkigt 😑

Okej.
När ska vi rita upp bukefalos glasskarta?
Alla tips ritas upp geografiskt utefter upplevelse, pris, kvalitet eller andra parametrar.
Hemestra med roadtrip och Svenska Glasstouren* i sommar?

* det där får gärna en tävlingsform...
Tänk Båstad, tänk solsken, salta vindar... WTAtour, ATPtour, och en deltävling i Svenska Glasstouren.
Glasskulor stora som tennisbollar. @Bison får klättra upp i domarstolen pga den enda som är dedikerad nog att äta sig igenom alla anmälda i turneringen - inklusive glassarna i kvalspelet!

Jag har inte kollat hur mycket glassen kostar här i år, men den var dyr redan förra året.
Det som stör mig mest är dock att om jag köper en kula så vill jag ha EN kula och inte flera. Jag orkar inte äta upp så mycket glass så jag kan aldrig köpa tre smaker för jag kommer inte ens ned till tredje smaken för varje smak är minst två kulor. Igår stötte jag på min vän på Glassbåten (som pappa startade 1994 😍) och hennes barn hade köpt, tror det var banana split eller liknande, och de hade en sådan STOR mostallrik överfull med glass. Varför?! Ta normala portioner och sänk priset istället. Jag älskar banana split men det kostade 80 spänn förra året och så äter jag kanske 1/3 av det så det är det inte värt.

Eller gör som pappa! Ha glassen i lösvikt och låt kunderna bestämma hur mycket de vill ha av varje. Hos honom kunde man få en liiiten kula eller halva byttan om man så ville, och även blanda kulglass med mjukglass och annat roligt. Hemmagjorda strutar hade han också :d Banana split och liknande serverades i plastbåtar i lagom storlek
Jag håller med dig @Lyan oftast är glassarna för stora och för dyra.

För de som gillar fancy glass som @Bison men bor lite norrut finns det ett ställe i Arboga som också serverar pimpad glass. Glass och berså heter det :)
Vill alltid dit på utflykt minst en gång per sommar men äter sen bara en barnportion (som är något mindre extravagant).

Okej.
När ska vi rita upp bukefalos glasskarta?
Alla tips ritas upp geografiskt utefter upplevelse, pris, kvalitet eller andra parametrar.
Hemestra med roadtrip och Svenska Glasstouren* i sommar?

* det där får gärna en tävlingsform...
Tänk Båstad, tänk solsken, salta vindar... WTAtour, ATPtour, och en deltävling i Svenska Glasstouren.
Glasskulor stora som tennisbollar. @Bison får klättra upp i domarstolen pga den enda som är dedikerad nog att äta sig igenom alla anmälda i turneringen - inklusive glassarna i kvalspelet!

Taget 🙋

Årets första glaskulor avnjutna efter att jag överlevt prischocken. En kula pistageglass (premium) kostade 35 kr (3.50€) och de vanliga smakerna låg på 18 kr (1.80 €). Jag förstår att folk inte har råd.

Köpte mjukglass, små bägare (som visade sig vara enorma), två stycken med strössel och sås 52 kr igår. Styckeglass typ gb köper jag aldrig! Svindyrt. Däremot köper jag flerpack av styckeglass när de har erbjudande. Just nu t ex två sexpack för 69 kr. 6 kr för en minidaim/piggelin/nogger helt ok!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 792
Senast: cewe
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 054
Senast: fejko
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 620
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?