Glasspriser

Mamma lyckades tjata sig till att hon ville ha EN kula av varje smak, men det tog ett tag.
En banana split här förra året var typ 6-8 kulor, en massa mjukglass, grädde och så en banan och lite annat också

Är ju skillnad på kulor också, på vissa ställen är de så löjligt små 😑
Rejält med glass ska det vara 😍

Såg just det här inlägget i en grupp på Facebook och tänkte på denna tråd :D

Screenshot_20230521_112657_Facebook.webp

Jag tycker man skulle kunna få välja storlek. Brukar beställa en kula av nån sort som låter god och sedan är man alltid nöjd och belåten efter halva kulan är intagen. Brukar säga till och ibland går det att få dem att inte ösa på för kung och fosterland.

Här är de gigantiska. Men glassen på ett ställe en bit bort var både kulorna mindre än löjligt små, inte fräscha och ännu dyrare så det duger inte heller 😅

Jag tycker man skulle kunna få välja storlek. Brukar beställa en kula av nån sort som låter god och sedan är man alltid nöjd och belåten efter halva kulan är intagen. Brukar säga till och ibland går det att få dem att inte ösa på för kung och fosterland.
Där hade det varit så bra att ha lösvikt! För då behöver man bara betala för det man vill ha istället för att behöva tjata sig ned till normal storlek men ändå behöva betala för sex kulor

Smultronstället, ett måste minst en gång varje år 😍😋
Har aldrig varit där, jobbigt att köa för en halv kula glass som de säkert motvilligt serverar. Men är i Söderköping ofta flera gånger varje sommar och förundras över köandet! Klart lyckad marknadsföring av industriglass i fina (och stora) upplägg. De är maffiga!

Har aldrig varit där, jobbigt att köa för en halv kula glass som de säkert motvilligt serverar. Men är i Söderköping ofta flera gånger varje sommar och förundras över köandet! Klart lyckad marknadsföring av industriglass i fina (och stora) upplägg. De är maffiga!

Har stått max 30 min i kö, helt klart värt 😁
Glassen i sig är ju inte amazing, men upplägget är roligt 😁

Vi har ätit i glasskiosken utanför... sambon hade pratat om glass i sörping och jag tog förgäves att det var restaurangen som det pratades om. Nä glasskiosk... nu har det varit på tal igen och då skall jag äta restaurang glass annars finns det hemmagjord glass i hjortkvarn. De började med att sälja maskiner till glasstillverkning och säljer på sommaren glass...

Köpte en av Magnums nyheter för ca 30 nyligen :down: Ej testat men priset kändes absurt. Nu har de tagit bort sin salted caramel&almond och Hemglass sin Smack (IGEN FFS:rage:) så det fanns ingen som jag ville dedikera mig själv till att köpa en hel kartong av när gick att få tag billigare. Hemglassbilen känns dyrt men i styckpris kan det vara mer värt än att köpa i butik. Om nu inte alla mixar skulle ha Sandwich:D

Vi har ätit i glasskiosken utanför... sambon hade pratat om glass i sörping och jag tog förgäves att det var restaurangen som det pratades om. Nä glasskiosk... nu har det varit på tal igen och då skall jag äta restaurang glass annars finns det hemmagjord glass i hjortkvarn. De började med att sälja maskiner till glasstillverkning och säljer på sommaren glass...

Vilken besvikelse, där är det ju vara vanlig gb-kulglass som går att köpa var som 😑
Vill ni äta god handgjord glass rekommenderar jag Bosses i Linköping 😍

Smultronstället, ett måste minst en gång varje år 😍😋

Varför folk väljer Smultronstället i Söderköping är obegripligt... Om man inte anser att tjusningen är att köa i timmar för superdyr helt vanlig Siaglass med spejsad topping i kaosmiljö :p

100 meter därifrån finns en annan glassbar som gör sjukt mycket godare egentillverkad glass 🤷‍♀️

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 792
Senast: cewe
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 054
Senast: fejko
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 620
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Gravid som "äldre"
  • Leasa eller köpa bil