Glasslock??!

MalinM

Trådstartare
Snart är det tid för min kille att få nya skor på hovarna och har hela tiden tänkt att jag skulle sätta på honom snösulor denna gången då vi precis som resten av sverige har enorma mängder snö som hindrar oss från att aktivera oss..

Dock fick jag tipset om att sätta på honom glasslock istället för snösulor.. någon som kan tala om hur man gör dom och framför allt hur man fäster dem? All hjälp uppskattas;)

Sv: Glasslock??!

Jag sa ju du skulle söka efter trådar :p

Så här beskrev mackan det:

du tar ett glasslock och klipper till det så att det passar innanför skokanten. du ska ha några milimeter för stort så att du kan pressa in kanterna på plasten innaför skon, mellan skon och hoven.
du ska skära ut för strålen så att strålen ligger fri.
sen kilar du in sulan mellan skon och hoven, och resten ligger an runt strålen på hästen. dvs det blir en utskuren sula.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 919
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 867
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 767
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 678
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka