Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man kan ju köpa glasögon på nätet till ca 1/4 av priset hos de stira kedjorna i butik. Vad är skillnaden? Varför är de så mycket dyrare?
Någon som köpt glasögon på nätet? Vad tycker ni?
( har såklart gjort synundersökning och fått den utskriven)
Jag tror att det finns flera orsaker.Man kan ju köpa glasögon på nätet till ca 1/4 av priset hos de stira kedjorna i butik. Vad är skillnaden? Varför är de så mycket dyrare?
Man kan ju köpa glasögon på nätet till ca 1/4 av priset hos de stira kedjorna i butik. Vad är skillnaden? Varför är de så mycket dyrare?
Någon som köpt glasögon på nätet? Vad tycker ni?
( har såklart gjort synundersökning och fått den utskriven)
Har samma erfarenhet. Köpte hos en billig kedja och fick enligt deras försäljare den högsta kvaliteten på glas som finns på marknaden.Det kanske kan vara glasen också. När jag ska ha ny glasögon hos optikern frågar dom mig om jag vill ha den billigare eller den dyrare plasten i mina "glas". Den dyrare är typ dubbelt så dyr, men den billigare har folk problem med att den blir skadad, typ krackelerar och repas, ibland så snart som ett år efter att glasögonen gjordes.
Jag har inte köpt glasögon på nätet men på Smarteyes. Betalade inte ens en tredjedel av priset mot för min sista gång på Synoptik. Jag fattar inte alls varför det är så stor skillnad i pris. För mig är det annars glasen som är vråldyra eftersom jag har så dålig syn (-8,5). Jag är jättenöjd med mina glasögon och med bemötandet på Smarteyes. På Synoptik kände jag mig bara rånad och trist bemött. Det känns som att de traditionella optikerkedjorna måste ha hutlösa overheadkostnader, eller att de har för många nivåer med mellanhänder som ger prispåslag.
Jag har också glasögon från smarteyes, men vill bara flika in att de inte har några märkesbågar alls i sitt sortiment. Klart att det är billigare. Är ju som att jämföra HM med någon finare mörkesbutik.Köper också via Smarteyes!
Är väldigt nöjd![]()
Samma härKöper också via Smarteyes!
Är väldigt nöjd![]()