Glasögon?

En riktig optiker hade tveklöst upptäckt att hennes stora problem var inte ändrad synskärpa utan att hon hade begynnande starr.

Det upptäcktes inte på specsavers.
Så det är som vanligt; man får vad man betalar för.
Jag förstår vad du menar, men tror ändå att det är svårt att dra generella slutsatser från ett enda fall. Specsavers optiker är också legitimerade och "riktiga" såvitt jag vet.

Om man frågar min syrra så är valet solklart.
En riktig optiker hade tveklöst upptäckt att hennes stora problem var inte ändrad synskärpa utan att hon hade begynnande starr.

Det upptäcktes inte på specsavers.
Så det är som vanligt; man får vad man betalar för.

(gissar att ett webköp har ännu sämre möjlighet att ringa in nåt sånt här...)

Givetvis måste man kontrollera sina ögon årligen hos leg. optiker, oavsett var man köper sina glasögon och/eller linser. Det har ju inget med näthandel att göra?

Vad menar du med "riktig optiker"? Själv går jag till Synsam men tar för givet att alla stora kedjor har leg. optiker.

Nej precis :D

Det finns säkert synfel som gör att man bör kolla regelbundet, men annars bör det väl räcka att gå när man ser sämre eller får huvudvärk som kan vara relaterad.

Hm. Jag har nog gjort det för att jag dels är linsbärare och vill se så att ögonen är ok med det. Dels har min syn förändrats nästan varje år, dvs jag behöver få nya värden på linser/glasögon för att fortfarande se bra. När jag blir äldre så skulle jag nog vilja ha årliga kontroller med tanke på ögontryck mm. Men jag är nog kanske lite i överkant :D

Jag kopte 3 par glasogon via Zenni for ett par ar sedan. Ett par bagar for under $35 (ca, 300 sek) som jag satte glas i nar jag fick dem och tva par som fick glas via nat butiken. Jag ser ingen skillnad i glasen, utom att de jag kopte via natet var billigare, utan jag anvander alla tre och ar fortfarande super nojd.
De bagar jag kopte och satte glas i nar jag fick dem ar de snyggaste bagar jag nagonsin haft och jag kommer att sorja nar de gar sonder da de gatt ur production nu.

Ni som köper på nätet har ni väldigt symmetriska öron eller formar ni bågen själva? Jag skulle aldrig våga värma, vrida och bända på skalmarna så våldsamt som optikerna gör när jag hämtar ut nya glasögon :nailbiting:

Ni som köper på nätet har ni väldigt symmetriska öron eller formar ni bågen själva? Jag skulle aldrig våga värma, vrida och bända på skalmarna så våldsamt som optikerna gör när jag hämtar ut nya glasögon :nailbiting:

Man kan gå till en butik och passa in dem, Synsam gör det gratis.

Jag håller under varmt vatten och vrider lite försiktigt tills jag är nöjd :)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
706
Senast: Åsa A
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
261
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
569
Senast: Fetaost
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 202
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • En tråd om bäddar
  • Oseriös avel 2023