Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Em-Jay

Trådstartare
Hej allihopa!
Var finns alla ni underbara hästmänniskor som bara vill umgås, träna och ha kul med sina hästar utan massa krav att komma ut på tävlingar och prestera? för visst måste det väl finnas mer än två, tre personer i (eller strax utanför) nordvästra skåne? eller är det just för att ni inte finns på tävlingar eller lite större träningar som man inte hittar er? :crazy:
Vi är (förhoppningsvis bara än så länge) två stycken i Helsingborg som tröttnat på all tävlings hysterin och vill hitta likasinnat folk, på någerlunda behörigt avstånd, att hitta på lite olika roliga aktiviteter tillsammans med, hjälpa varandra med träningen, rida på långritter, mysiga grillgvällar och sånnt:D Tänkte att om man inte hittar er ute i hästvärlden så kanske man hittar er här:angel:

Skulle varit riktigt kul om man kunde få ihop lite folk, speciellt nu när det börjar dra sig mot sommar:bump:
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Jodå... visst finns vi.. Men precis som du är inne på så är vi kanske lite anonyma eftersom vi sällan gör så stort väsen av oss.
Dessutom finns det kanske inte så många av oss på samma ort...

Själv huserar jag i Växjötrakten...
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

och en från Jönköping:D
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Räcker upp en hand :)

Jag vill bara prestera för min egen skull och har helt lämnat tävlingsvärlden. Trivs inte alls med att man ska prestera för andra.
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Glada positiva hästmänniskor finns...ha ha ha, men jag får nog söka mig till såna lite längre norrut ;) ... Hoppas ni lyckas dra ihop nåt. Själv har jag en del av tävlingsbiten kvar men inga högre ambitioner att klättra högt. MEEEN, jag bor i Västernorrland...:o
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Här finns en ;)

Bor utanför Ängelholm :D
Har aldrig varit intresserad utav tävlingar och sådant, vilket har gjort att jag hamnat lite utanför här eftersom alla runt omkring tävlar i både det ena och andra :p
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Här finns en till:) fast jag hade tänkt mig starta någon lokal tävling med min. Fast det får ta den tid det tar innan jag är där:p bor förresten i emmaboda(kalmar län) :)
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

En Göteborgare här:) Presterar endast för min egna skull och tävlar lite på lokal nivå i dressyr med mitt travarsto :D förra året blev det hela 2 tävlingar:P skulle vara kul att se bilder på er andra:D Här kommer lite bilder från oss:

27046002.jpg


29747215.jpg


30567302.jpg
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Hej allihopa! Kul att ha fått så många svar på snabbt:D hoppas att ni som bor så långt borta hittar några fler där:D men tror det blivit ett litet missförstånd fast det kan ju va jag som skrev lite "luddigt", jag menade inte att man absolut inte var intresserad av att tävla, bara att det inte var huvudmålet med ridningen, vi är ju inte alla utpräglade tävlings människor^^
Stupidfreak: Ooh, vad kul!! så finns det trots allt fler i denna delen av landet:D då är vi iallafall tre:bump:

Tänkte lägga upp lite bilder på pållarna men fattar inte hur man lägger upp bilder här:crazy: ngn som kanske vet och skulle kunna vara så snäll att förklara för mig?:cry:
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Här finns en till fast i Stockholm. Är dessutom en 40+ på d-ponny, så mina ambitioner är långt ifrån tävlingsbanorna:D

/Söderböna
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Jag bor mellan Helsingborg och Ängelholm.
Nu har jag en dotter på 2 år så jag kommer tyvärr inte iväg så ofta utan skruttar mest hemma på ridbanan. Tränar lite ar / klassisk dressyr.
Längtar till sommaren så jag kan rida ner till vattnet och bada :love:
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Här finns en till fast i Stockholm. Är dessutom en 40+ på d-ponny, så mina ambitioner är långt ifrån tävlingsbanorna:D

/Söderböna

He he he...jag är 47 år, har maxad D (Welsh Cob) och tävlar ibland när andan faller på. Är westernryttare ;)
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Här är en till - i Halmstad! Mina ambitioner sträcker sig till att jag kanske ska våga (hmm, som snart 50-åring!) starta nån dressyr-clear round till sommaren:crazy: Så mycket tävlingsmänniska är jag:D

Men jag tycker det är jätteroligt att träna och utvecklas i min ridning och köpte för 1½ år sen min första "egna" häst! Ett eng fullblod som nu är 8 år. Ingen klimakteriehäst här inte! Jag kör Ferrari;)
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

En till vuxen med d-ponny så då förstår man att jag inte har några tävlingsambitioner heller :)
Förutom eventuellt någon körtävling långt in i framtiden och då endast för att komma ut och ha roligt och träffa likasinnade. Det kryllar inte direkt av dem...

Jag är endast intresserad av att träna min häst för hennes och min egen skull.
Jag vill bara ha otroligt roligt :laugh:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
3 906
Senast: linnsan
·
Körning För ca 4 årsen körde jag in min sadelbräda. (american saddlebred.) Målet då,,, KANSKE någon tävling NÅGON GÅNG. Idag är han 8 år...
Svar
9
· Visningar
1 959
A
Hästmänniskan Känns som jag måste göra ett livavgörande beslut nu.. Tar det hela från början, för fyra år sedan köpte jag min första ponny, ett...
2
Svar
29
· Visningar
2 904
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp