Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror inte dom tycker det är äckligt. Allt verkar ju gott. En Janson tycker jag fattas. Om du däremot ställer fram en burk surströmming så tror jag dom däremot tycker är äkligtSka fira midsommar med två eller tre amerikaner, varav det bara är en som firat tidigare (dock mer hemmafest, aldrig sett en midsommarstång eller liknande) och jag ska laga maten. Är så hysteriskt nervös att de ska tycka det är äckligt ^^ Ska fixa köttbullar och prinskorv också utifall sillen inte smakar. Det är inga små killar heller, utan de antingen är eller är före detta soldater, så jag måste ju se till att de blir mätta
Tänkte köra 3 sorters sill med potatis + tillbehör, silltårta, köttbullar, prinskorv, bröd + röra, ägghalvor, västerbottenpaj och kanske en tårta till efterrätt. Känns lite lite, men jag hoppas det blir bra!
Ska fira midsommar med två eller tre amerikaner, varav det bara är en som firat tidigare (dock mer hemmafest, aldrig sett en midsommarstång eller liknande) och jag ska laga maten. Är så hysteriskt nervös att de ska tycka det är äckligt ^^ Ska fixa köttbullar och prinskorv också utifall sillen inte smakar. Det är inga små killar heller, utan de antingen är eller är före detta soldater, så jag måste ju se till att de blir mätta
Tänkte köra 3 sorters sill med potatis + tillbehör, silltårta, köttbullar, prinskorv, bröd + röra, ägghalvor, västerbottenpaj och kanske en tårta till efterrätt. Känns lite lite, men jag hoppas det blir bra!
Ska fira midsommar med två eller tre amerikaner, varav det bara är en som firat tidigare (dock mer hemmafest, aldrig sett en midsommarstång eller liknande) och jag ska laga maten. Är så hysteriskt nervös att de ska tycka det är äckligt ^^ Ska fixa köttbullar och prinskorv också utifall sillen inte smakar. Det är inga små killar heller, utan de antingen är eller är före detta soldater, så jag måste ju se till att de blir mätta
En försöker övertyga mig om att han verkligen vill prova surströmming. Han bor i Sverige så jag har lovat honom att vi kan prova det en annan gång, men jag vill verkligen inte förstöra midsommar med att öppna en sådan burkTror inte dom tycker det är äckligt. Allt verkar ju gott. En Janson tycker jag fattas. Om du däremot ställer fram en burk surströmming så tror jag dom däremot tycker är äkligt
Tårtan hade jag tänkt köra på marängbotten och antingen lemon curd eller hemgjord hjortronsylt och grädde på toppen.Om du skippar kansket framför (jordgubbs!)-tårta så låter det alldeles utmärkt tycker jag Vill du fylla ut enkelt hade jag satsat på något gott bröd med smör och västerbotteost till bara.
Det är just det, känns så "lunchigt"... Men det kommer antagligen bli mer middag här då vi är på firande över lunchen.Låter inte alls lite
Vår lunch består av samma
Blir till att möla dåCyklar ned till hembygdsgården fikar , tjötar och köper lotter.
Äta god mat, rida samt måla tak o innerväggar i lillstugan så att sonen kan flytta ut ( äntligen ).
Tårta med hjortronsylt o gräddeEn försöker övertyga mig om att han verkligen vill prova surströmming. Han bor i Sverige så jag har lovat honom att vi kan prova det en annan gång, men jag vill verkligen inte förstöra midsommar med att öppna en sådan burk
Har funderat på Jansson, men jag kommer bara ha torsdag kväll att själv fixa äggen, silltårta, en röra och paj.. Men jag kanske hinner en Jansson också, problemet är bara att det tar sådan tid att riva potatisen för hand ^^
Tårtan hade jag tänkt köra på marängbotten och antingen lemon curd eller hemgjord hjortronsylt och grädde på toppen.
Det är just det, känns så "lunchigt"... Men det kommer antagligen bli mer middag här då vi är på firande över lunchen.
Det enda som kan hända är att det inte fungerar, det blir inte farligt fast det har gått ut.Ska ut till Roslagen och det blir Pripps blå. Har panik över att Frontline inte levererats ännu + alla myggor. Längtar redan hem till icke myggor och fästingar. Men det kommer bli klassisk sill lunch och sedan något grillat.
Är det någon som vet om man kan droppa frontline som gått ut på katten?