Glad Glad Glad :D

H

HonSomSyns

Hej Allihopa!
Måste bara få skriva av mig lite.
Håller just nu på att rida in mitt treåriga ardennersto och det går verkligen superbra!! :D
Galopperade i skogen för första gången i förgår och var även ute idag och tog några galopper. Hon är så underbar den lilla hästen och hon är inte nervös eller någonting. Bara pigg och allmännt trevlig :D

Hon har ett sånt härligt steg och jag bara längtar tills hon är helt inriden, då kommer vi dundra fram över ängarna i full galopp :D

Sv: Glad Glad Glad :D

Roligt att det fungerar bra med inridningen! Bilder? Men var försiktig med galoppen, tänk på att hästen inte är tränad, dvs leder, senor mm är inte vana vid belastningen, och behöver byggas upp sakta. Såvida hästen inte är körd mkt i samtliga gånarter sen tidigare då? Hoppas det fortsätter fungera bra för er!

Sv: Glad Glad Glad :D

Precis, man måste ju absolut vara försiktig för hon är ju inte färdigväxt och inte färdigmusklad men hon är körd rätt så mkt innan och vi tar det väldigt lugnt med ridningen än så länge.. :D
Men jag har inte några jättenya bilder men detta är från bland dom första gången jag satt på henne. Vi använde ingen sadel då men jag satt kvar iallafall.. *inte för att jag riktigt vet hur det gick till men, men.. :angel:

http://www.pixbox.se/alb881940

Hon har blivit mycket finare i hullet nu och vi behöver ingen ledare :p

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 684
Senast: AbCdE
·
Hundträning Vi är nya som hundägare och vår lilla labbetik har nu hunnit bli 8 månader. Hon är helt underbar på alla vis, dock har vi problem med...
2
Svar
20
· Visningar
2 190
Senast: ylvalill
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 666
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 433
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar