Bästa tipsen för koppelträning?

Återigen - stort tack för alla tips! Uppskattar det verkligen!

Jag blev så nyfiken på VGW-selen att jag faktiskt gick och köpte en häromdagen. Oj sån skillnad det blev! Plötsligt förstår hon vad vi menar när vi tar lätt i kopplet, hon bromsar upp fint och tar man bara en aning mer vänder hon sig om och då har hon fått massa beröm och godis. Inget drag överhuvudtaget! Det fina beteendet spillde även över om man kopplade om kopplet till halsbandet korta stunder. Det kändes verkligen som att hon uppskattar selen och att hon blir mer harmonisk med den.

Vi kommer givetvis fortsätta träningen med följsamhet osv parallellt, men att ha en lösning att ta till ”så länge” för att vardagspromenaderna ska bli en trevlig upplevelse för alla parter känns helt underbart!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 751
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 434
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 809
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Det allra bästa jag vet är djur, förr tränade jag hästar men har lämnat hästlivet och är nu hängiven hundägare. Jag ÄLSKAR att träna...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 372
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar