Glacial xx

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Åttiett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 957
Å

Åttiett

Hejsan1
Jag undrar om det finns någon där ute som vet något om fullblodshinsten Glacial xx?
Vill veta allt som går att få tag i!
Bilder?
Har ett sto efter denna hingst!:)

Sv: Glacial xx

Det finns några stycken fullblodshingstar med det namnet.

En av dem är morfar till mitt fullblodssto. (har du kanske hennes mamma??)
Jag vet inte så mkt mer om honom än att han var dansk, brun, född 1966, död 1985, e Pardal u Glacis, Sprang in 327.000 pengar.
Detta + hela stammen kan du hitta här + att där även finns ett foto - även om det inte var jättebra..

Senast ändrad:

Han är den ende Glacial xx som mig veterligen har tjänstgjort i Sverige.

I en gammal hingstkatalog beskrivs han som; djup bog och bål, grovt ansatt hals och ngt låg rygg. Gracil, tåvid v. fram. God hasinskening. Lätta rörelser. Särskild upplysning; 5 mm överbett.

ameo skrev:
Det finns några stycken fullblodshingstar med det namnet.

En av dem är morfar till mitt fullblodssto. (har du kanske hennes mamma??)
Jag vet inte så mkt mer om honom än att han var dansk, brun, född 1966, död 1985, e Pardal u Glacis, Sprang in 327.000 pengar.
Detta + hela stammen kan du hitta här + att där även finns ett foto - även om det inte var jättebra..

Vad hter ditt stos mamma?
Jag måste tacka för tipset på stamtavlan!, det var väldigt intressant läsning! :d Jag har letat jättelänge efter detta!!!!!:D

ameo skrev:
Hon heter My Glamour.

Vad kul!:)
My har jag ridit när jag arbetade på ridskolan i trakten, då gick hon som lektionshäst här. Vi hade med henne i hopplaget i Bohus-cupen bl a.

Jag har haft en valack e. Glacial xx.

Fin sida, mörkbrun utan tecken, ganska skarp, fantastisk skritt & galopp men lite snabb i traven. Enormt aktiva bakben, han sparkade sig själv under magen. Tävlades lite i lätta klasser dressyr.

Tyvärr blev dessa bakben hans död :cry: , då båda bakknäna blev totalt utslitna och vi var tvugna att ta bort honom.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
Avel Funderingarna går lite kring att betäcka min swb och jag har såklart lite koll på en del hingstar. Men det är ju alltid ett sammelsurium... 2
Svar
32
· Visningar
2 352
Avel Till sommaren väntar mitt sto föl och har börjat fundera lite på vad det finns för alternativ att registrera avkomman i? Mamman är...
Svar
1
· Visningar
224
Senast: Görel
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
536
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2024