Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag diskar aldrig med diskmedel och oljar in vid behov, i övrigt sköts det inte. De håller sig bra.Hur tar man hand om sin gjutjärnspanna på bästa sätt? Jag införskaffat mig en pizzapanna i gjutjärn och vill så klart att den ska hålla
Om den är helt obehandlad är det en god idé att ”impregnera” den (fel ord på svenska, jag vet, men kommer inte på rätt synonym till ”season”). Det finns massor av bra YouTube-videor om hur man gör!Hur tar man hand om sin gjutjärnspanna på bästa sätt? Jag införskaffat mig en pizzapanna i gjutjärn och vill så klart att den ska hålla
Oj vad är det för specialpanna du söker då?Skeppshultspannan i den storlek jag vill ha har en leveranstid på minst sex månader!
Oj det var rejält lång tid. Går det inte att köpa direkt från Sverige?En helt vanlig 28 cm.
Men i Tyskland. Har kollat tre olika online-shoppar...
En helt vanlig 28 cm.
Men i Tyskland. Har kollat tre olika online-shoppar...
Vi behöver en ny stekpanna och vill investera i en riktigt bra gjutjärnspanna. Vilka är bra? Loppmarknader etc har vi inte här (speciellt inte i Corona-tider...) så det är tyvärr inget alternativ.
Jag har sett att många pannor har någon sorts täckskikt - det vill vi inte ha eller? Är Le Creuset ett bra märke (alltså, det är det ju, men har de specifikt bra gjutjärnspannor?) Vilka andra märken är bra?
Annat att tänka på? Det är ju en stor investition, så vi vill ju inte gärna göra ett felköp...
Porto från Sverige brukar tyvärr vara jättedyrt, men vi hoppas på att kunna åka till Sverige nästa år.Beställ från Sverige?
Finns ju nästan överallt, någon butik skickar säkert till Tyskland.
Ville jag ha fransk stekpanna skulle jag ta Le Buyer men vi hade precis en som slog sig, det är lite trassligare med lätt kolstål, att värma och kyla mer försiktigt.)
Det är Le Buyer vi har på vår och ja, de är känsliga.
Det har inte varit någon större fara, den är fortfarande helt användbar. Den har slagit sig för att jag har satt på stekpannan och slagit på tolvan utan att lägga någonting i den.Jag är lite inne på att köpa en ny Le Buyer (tycker kolstål är trevligare att steka i). Har det varit de tjockare modellerna som slagit sig? De har ju konstruerat om dem för att tåla induktionsvärme utan att slå sig, men jag har inte testat någon av dem än.
Vet inget om pizzapannor men det är ju gjutjärn såvitt jag förstått så håller de om du inte kör över dem med en vägvält eller någonting.Hur tar man hand om sin gjutjärnspanna på bästa sätt? Jag införskaffat mig en pizzapanna i gjutjärn och vill så klart att den ska hålla
Vi har två Le Buyer, en 26 och 28 cm, båda ungefär ett år gamla. Har väldigt svårt att se att de skulle kunna slå sig, och vi har absolut överhettat dem en och annan gång.Jag är lite inne på att köpa en ny Le Buyer (tycker kolstål är trevligare att steka i). Har det varit de tjockare modellerna som slagit sig? De har ju konstruerat om dem för att tåla induktionsvärme utan att slå sig, men jag har inte testat någon av dem än.
Vår är mycket äldre än så, har säkert 5+ år på nacken och jag tycker personligen inte att den slagit sig, det är min man som anser det. Själv kan jag inte se det, tror det är spisen som lutar lite. Sedan är plattan lite mindre än pannan, det kanske kan påverka.Vi har två Le Buyer, en 26 och 28 cm, båda ungefär ett år gamla. Har väldigt svårt att se att de skulle kunna slå sig, och vi har absolut överhettat dem en och annan gång.
Jag vet inte om våran är nått speciellt (om det ens finns) men jag har en sambo som alltid vill ha det "lilla extra" och gärna betalar för kvalité så jag skulle tro att isf är en premiummodell.Jag är lite inne på att köpa en ny Le Buyer (tycker kolstål är trevligare att steka i). Har det varit de tjockare modellerna som slagit sig? De har ju konstruerat om dem för att tåla induktionsvärme utan att slå sig, men jag har inte testat någon av dem än.