Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@tanten @purity_666 @Elisha @TinyWiny
Tack för svar och tipsen! Jag har alltid hört att den sabbas för att fettet försvinner men då verkar det inte vara kört.
Nej nej nej!@tanten @purity_666 @Elisha @TinyWiny
Tack för svar och tipsen! Jag har alltid hört att den sabbas för att fettet försvinner men då verkar det inte vara kört.
Nej nej, behandla den enligt tipsen du fått. Sen steker du plättar i den, håll på tills dom blir fina, då är du i hamn@tanten @purity_666 @Elisha @TinyWiny
Det är olika, står i bruksanvisningen.Nej nej nej!
Det tar ett tag för att jobba upp en ny fin yta bara.
Är den alltför ful och ojämn efteråt kanske man behöver putsa med ett fint sandpapper om det är en gammal gryta som fått rost. Men i övriga fall - bränn in den på nytt.
Förr var det en process man behövde göra med alla nya grytor innan man tog dem i bruk. Antar att de är behandlade och klara att använda nuförtiden??
Den här är som sagt ärvd från mormor och säkert 40 år gammal så då borde den vara oljad enligt konstens alla regler genom åren.Nej nej nej!
Det tar ett tag för att jobba upp en ny fin yta bara.
Är den alltför ful och ojämn efteråt kanske man behöver putsa med ett fint sandpapper om det är en gammal gryta som fått rost. Men i övriga fall - bränn in den på nytt.
Förr var det en process man behövde göra med alla nya grytor innan man tog dem i bruk. Antar att de är behandlade och klara att använda nuförtiden??
Fast en 40 år gammal panna har säkert inga porer att tala om längre. inte ens efter en tur i diskmaskinen?Jag skulle lägga i blöt den en dag. För jag hade inbillat mig att diskmedel tagit sig in i porerna. Sen som alla säger att bränna in den på nytt.