K
kbr
Hej detta probelm har jag skrivit om förut. Min arab är rädd för bommar. Idag tömkörde jag henne och fick då efter mång om och men över henne men hon var fortfarande lika rädd för dom. Så nästa gång så fick jag henne att gå fram till dom och när jag såg att hon behövde "hjälp" så la jag tömmarna på henne och lede henne över bommarna. Sedan efter det så gick hon över bommarna när jag tömkörde vissligen mycket osäkert men ändo kom hon över sedan var det dags för andra varvet och även då va hon rädd för bommarna så jag ledde henne över även denna gång.
Gjode jag rätt? Jag själv tycker att det faktist fungerade bättre än att tvinga henne över eftersom det då blir en riktig fajt och jag höll på att förlora då hon märkte att hon var väldigt stark i bara grimma. (Tömkör med grimma). Ps det är ingen unghäst utan en 14 åring kärring . Hur ser hästen på mitt beteende???
Vad tycker/tror ni?
Gjode jag rätt? Jag själv tycker att det faktist fungerade bättre än att tvinga henne över eftersom det då blir en riktig fajt och jag höll på att förlora då hon märkte att hon var väldigt stark i bara grimma. (Tömkör med grimma). Ps det är ingen unghäst utan en 14 åring kärring . Hur ser hästen på mitt beteende???
Vad tycker/tror ni?