Gjorde jag rätt??

F

FjantaZ

:confused:

Separerade för lite mer än en månad sedan o i detta virr varr gjorde jag valet att inte behålla min hund utan den fick återgå till uppfödaren. Hade halvfoderavtal och haft hunden i 7 mån. Hunden var mer än ett år i januari.

Jag står fast vid mitt val men får mkt skit av folk för vad jag har gjort.

Skulle jag behållt henne?? vad säger hundeliten här inne??

Detta var mina problem sm jag hade:
# Hunden hade svårt att vara själv.
# hunden måste vara själv nästan varje dag.
# jag pluggar och har sista året framför mig, mkt i skolan.
# ingen självklar hundhjälp långa dagar i skolan.

Visst allt hade nog gått att lösa

Hur ser ni på problemet?? var jag dålig djurägare eller??
 
Sv: Gjorde jag rätt??

Jag anser mig verkligen inte tillhöra hundeliten härinne, men tar mig friheten att svara ändå!

Jag tycker att du gjorde rätt, och alla andra ska totalt skita i hur du gör med din hund. Du hade hundens bästa i åtanke och det är det som räknas.
 
Sv: Gjorde jag rätt??

Jag tycker först och främst att man måste noga tänka igenom om man verkligen kan ha en hund INNAN man skaffar sig en. För att slippa såna situationer.... Men det är ju även svårt att sia om framtiden då ens liv kan ändras radikalt.

Men jag tycker du fattade rätt beslut nu som lämnar tillbaka hunden istället för att låta en hund som inte gillar att vara ensam vara ensam större delen av dagen. Så ditt beslut tyckte jag var bra!

Hoppas du själv tyckte det var rätt beslut!

:)
 
Sv: Gjorde jag rätt??

Jag tycker att du gjorde rätt. Det är en grej nu när du studerar också, då du faktiskt är hemma en del mer än om du hade jobbat heltid. Men nästa år jobbar du säkert heltid och då hade du fått ett ännu större problem i och med att hunden inte gillade att vara hemma själv.
Ibland händer saker i livet man inte alls hade planerat med från början, och det är i de lägen som man måste se på livet med lita klarare ögon.
Du gjorde det du tyckte var bäst för hunden, och det var det bästa du kunde göra.
 
Sv: Gjorde jag rätt??

Det jag inte förstår är varför du får skit för att du valde att lämna tillbaka hunden. Utifrån vad du har skrivit så ser jag inte att du hade något annat val just då.
 
Sv: Gjorde jag rätt??

Det jag inte förstår är varför du får skit för att du valde att lämna tillbaka hunden. Utifrån vad du har skrivit så ser jag inte att du hade något annat val just då.
uppfödaren var inte jublande glad, vissa på klubben har just ställt frågan varför jag tog hunden från början...

Känns skönt att fler än jag tycker att jag gjorde rätt...

Har själv varit en sådan som sett ner lite på folk som omplacerar sin hund efter något/några år... Nu är jag lika dan men hundenns bästa var ju i åtanke

Bara att hoppas på att uppfödaren hittar en bra ny ägare...
 
Sv: Gjorde jag rätt??

Om jag varit uppfödare hade jag varit själaglad om folk hade kunnat satt hundens bästa i fokus, som du gjort :crazy: :bow:.
 
Sv: Gjorde jag rätt??

Jag tycker först och främst att man måste noga tänka igenom om man verkligen kan ha en hund INNAN man skaffar sig en. För att slippa såna situationer....

så ska man alltid vad man än gör räkna med att man ska separera nån gång framöver?? hunden kankse hade det hur bra som helst då dom var två - mne när hon blev ensam så blev ju förhållandena annorlunda!

FjantaZ: jag tyckte du gjorde att jättestarkt och bra val!! :bow:
 
Sv: Gjorde jag rätt??

:confused:

Separerade för lite mer än en månad sedan o i detta virr varr gjorde jag valet att inte behålla min hund utan den fick återgå till uppfödaren. Hade halvfoderavtal och haft hunden i 7 mån. Hunden var mer än ett år i januari.

Jag står fast vid mitt val men får mkt skit av folk för vad jag har gjort.

Skulle jag behållt henne?? vad säger hundeliten här inne??

Detta var mina problem sm jag hade:
# Hunden hade svårt att vara själv.
# hunden måste vara själv nästan varje dag.
# jag pluggar och har sista året framför mig, mkt i skolan.
# ingen självklar hundhjälp långa dagar i skolan.

Visst allt hade nog gått att lösa

Hur ser ni på problemet?? var jag dålig djurägare eller??

hejsan tycker att du gjorde helt rätt.
du tänkte på hundens bästa:)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 172
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Nu får ni gärna hjälpa mig att fundera på vad som är smartast att göra. Den 10/12, får jag reda på om jag har kommit in på...
Svar
14
· Visningar
1 704
Senast: Nougat
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 886
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp