Gjorde jag rätt??

F

FjantaZ

:confused:

Separerade för lite mer än en månad sedan o i detta virr varr gjorde jag valet att inte behålla min hund utan den fick återgå till uppfödaren. Hade halvfoderavtal och haft hunden i 7 mån. Hunden var mer än ett år i januari.

Jag står fast vid mitt val men får mkt skit av folk för vad jag har gjort.

Skulle jag behållt henne?? vad säger hundeliten här inne??

Detta var mina problem sm jag hade:
# Hunden hade svårt att vara själv.
# hunden måste vara själv nästan varje dag.
# jag pluggar och har sista året framför mig, mkt i skolan.
# ingen självklar hundhjälp långa dagar i skolan.

Visst allt hade nog gått att lösa

Hur ser ni på problemet?? var jag dålig djurägare eller??
 
Sv: Gjorde jag rätt??

Jag anser mig verkligen inte tillhöra hundeliten härinne, men tar mig friheten att svara ändå!

Jag tycker att du gjorde rätt, och alla andra ska totalt skita i hur du gör med din hund. Du hade hundens bästa i åtanke och det är det som räknas.
 
Sv: Gjorde jag rätt??

Jag tycker först och främst att man måste noga tänka igenom om man verkligen kan ha en hund INNAN man skaffar sig en. För att slippa såna situationer.... Men det är ju även svårt att sia om framtiden då ens liv kan ändras radikalt.

Men jag tycker du fattade rätt beslut nu som lämnar tillbaka hunden istället för att låta en hund som inte gillar att vara ensam vara ensam större delen av dagen. Så ditt beslut tyckte jag var bra!

Hoppas du själv tyckte det var rätt beslut!

:)
 
Sv: Gjorde jag rätt??

Jag tycker att du gjorde rätt. Det är en grej nu när du studerar också, då du faktiskt är hemma en del mer än om du hade jobbat heltid. Men nästa år jobbar du säkert heltid och då hade du fått ett ännu större problem i och med att hunden inte gillade att vara hemma själv.
Ibland händer saker i livet man inte alls hade planerat med från början, och det är i de lägen som man måste se på livet med lita klarare ögon.