astronaut
Trådstartare
För första gången så blev min foderhäst helt galen. Jag låter henne annars aldrig få sin vilja igenom. Men igår var hon helt omvänd, det tog mig 1 timma o få henne o gå 200 meter. jag gav då aldrig upp för hon skulle med om det nu skulle ta hela dagen. Förut har det aldrig varit några som helst problem hon har följt med och så vidare. Men igår var hon helt galen. Hon gick runt i cirklar o när hon inte ville gå så backade hon, då backade jag med henne, hon gick ju åt den riktningen jag ville. Jag sa till henne på skarpen men berömde henne även när hon gick åt rätt håll. Sen så kommer vi till grinden så rusade alla hästar förbi i Full galopp. Och min skulle springa efter men jag släppte ej, hon blev helt galen, det var nära att hon stegrade sig, hon försökte slita sig loss och sprang i cirklar. Då kände jag att jag snart inte kunde hålla henne längre då hon började småstegra. Och om jag skulle tappa taget så skulle hon springa iväg och ev. snubbla på grimskaftet. Jag tog av henne grimman o hon sprang iväg. Hon är dräktig så ville ej att hon skulle ramla p.g.a hon snubblade på grimskaftet, jag ville ej ha en hov i huvudet eller bli eftersläpad.
Nu tror jag att ni kommer säga att hon vann över mig men jag känner själv att jag tog det säkra före det osäkra. Nästa gång tar jag med mig stallägaren som hjälper mig istället, då det som hände igår inte var ett normalt beteende av henne.
Nu tror jag att ni kommer säga att hon vann över mig men jag känner själv att jag tog det säkra före det osäkra. Nästa gång tar jag med mig stallägaren som hjälper mig istället, då det som hände igår inte var ett normalt beteende av henne.