Gissa vad?

Och jag måste nästan berömma mig själv lite till priset. Det låg ute ett tag för runt 3,5 miljoner, vilket jag tyckte var för mycket pengar, så jag åkte inte och kollade. Efter ett tag sänktes det till 3,3 och jag tänkte att rea är ju alltid kul, så vi åkte och kikade. Vi gillade känslan av det (mer än från bilderna) men jag tyckte att det var mycket som behövdes göras invändigt. Lade 3,2, men fick sedan span på ett annat hus (det med vattenskadan)som låg närmare och höll på att älta med det i två veckor. Säljaren till det här ville mötas på halva vägen, att jag skulle gå upp till 3250. Jag var inte sugen på det utan 3,2 låg kvar i någon vecka till. Mäklaren tjatade lie att jag "borde göra nåt" att "säljaren behövde veta" och jag sa att de vet ju att vi lagt ett bud, nämligen 3,2 och det har de inte accepterat. Hon fortsatte ringa och en morgon ringde hon när jag låg och sov varpå jag blev arg och s att hon kunde dra bort vårt bud helt och hållet. (jag gillar inte tjat). Nej, okej, hejdå, tyckte hon. Tjugo minuter senare var hon på tråden igen, hon hade pratat med säljare och de frågade om vi kunde tänka oss NÅGOT bud alls?
Öppet mål alltså och jag föreslog 3 miljoner jämt. Säljaren tänkte på det två dagar och accepterade det sedan.:bump:
Grattis, både till huset och den lyckade prutningen. :laugh:

Haha, vi har massor av planer. Jag skrev just en krönika om det, men den kan jag inte publicera här innan den har gått i tryck. Vi kommer att inreda nedervåningen som ett kombinerat cykelrum/hänga med kompisar och tjötarum. Tänk er då cykelrum i den finare bemärkelsen, inte som ett förråd, utan som ett rum i gammal stil med väggfasta bänkar, sommarvatten, mekställ, arbetsbänk, sittplatser och cyklarna på väggarna. Kompisar som är Tour de Francefotografer mm har hört av sig och vill bidra med lite bilder mm. På övervåningen tänker jag mig mer utrymmen att umgås på, kanske långbord a la Ernst i mitten för kräftskivor och liknande och så sängar längs väggarna som kan förvandlas till sittplatser när man inte använder dem. Kanske med förvaring inunder, som snickrade toppmatade lådor.

Pff, jag svarade helt enkelt dåligt på hennes; "Ojoj, och det som är en visning till helgen igen och då kommer det komma massor av folk och de kommer köpa huset och nu inser du väl att du måste bjuda mer?"

Gratulerar!
ina_dance5.gif

Igår var vi där igen och pratade med säljarna. Vi köpte deras solstolar, snöskovlar, krattor, spadar, grepar, kantrensare, borstar, kvastar, en hög stege, en gräsklippare som sambon blev lyrisk över, en trimmer, en skottkärra och en hel vägg med bra att ha grejer, typ skruvar, spikar mm. Vi bytte också inflyttningsdatum från 17/10 till 1/10, så nu kommer både vi och lupinerna in lite tidigare. :-)

10487390_10152080165315927_5926851473130548171_n.jpg

Grillen köpte vi inte, vi tyckte den såg lite sliten ut, och vi köpte inte heller deras utebord, jag vill hellre ha något mer rustikt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka