Och jag måste nästan berömma mig själv lite till priset. Det låg ute ett tag för runt 3,5 miljoner, vilket jag tyckte var för mycket pengar, så jag åkte inte och kollade. Efter ett tag sänktes det till 3,3 och jag tänkte att rea är ju alltid kul, så vi åkte och kikade. Vi gillade känslan av det (mer än från bilderna) men jag tyckte att det var mycket som behövdes göras invändigt. Lade 3,2, men fick sedan span på ett annat hus (det med vattenskadan)som låg närmare och höll på att älta med det i två veckor. Säljaren till det här ville mötas på halva vägen, att jag skulle gå upp till 3250. Jag var inte sugen på det utan 3,2 låg kvar i någon vecka till. Mäklaren tjatade lie att jag "borde göra nåt" att "säljaren behövde veta" och jag sa att de vet ju att vi lagt ett bud, nämligen 3,2 och det har de inte accepterat. Hon fortsatte ringa och en morgon ringde hon när jag låg och sov varpå jag blev arg och s att hon kunde dra bort vårt bud helt och hållet. (jag gillar inte tjat). Nej, okej, hejdå, tyckte hon. Tjugo minuter senare var hon på tråden igen, hon hade pratat med säljare och de frågade om vi kunde tänka oss NÅGOT bud alls?
Öppet mål alltså och jag föreslog 3 miljoner jämt. Säljaren tänkte på det två dagar och accepterade det sedan.