Gissa vad?

Det känns som att det är de roliga sakerna kvar att göra, måla, inreda, ta upp nån ny dörr eller nytt fönster. Saker som gör stor skillnad när man har gjort dem. Andra saker gör ju stor skillnad på sitt sätt, tex en dränering, men syns inte och det är mest ägarna som märker att den är gjord.

Sitta stilla och titta ska jag också.

Det kan du ju inbilla dig :D. Jag sitter inte många minuter i taget, varje gång jag satt mig ser jag något som blir "jag ska bara". Sist var det några vissnade blommor på rosen som jag bara skulle klippa bort. Sedan var där lite ogräs, så fram med hackan. Så blev det mer ogräs än vad jag trodde med hackan, så jag fick ta fram säcken. Då fick jag stuva om vid det som skulle till Återvinningen, och sedan var det lika bra att ändå ta itu med den där högen som legat bredvid säckarna, när jag ändå drog i det, och därefter hade det gått tre timmar och det var dax att ta itu med middagen.

På gott och ont blir det ofta så med små projekt när man har hus. De växer och blir något annat...

Åkte förbi huset idag och smög runt lite. Det ligger en badplats precis nedanför så jag och sambon simmade en sväng och tog oss sen en titt på huset. Häcken runt omkring är superhög nu. Vi kommer att behöva kapa (eller låta kapa) minst en och en halv meter.

1975058_10201278549724685_2299969746244661752_n.jpg

Åkte förbi huset idag och smög runt lite. Det ligger en badplats precis nedanför så jag och sambon simmade en sväng och tog oss sen en titt på huset. Häcken runt omkring är superhög nu. Vi kommer att behöva kapa (eller låta kapa) minst en och en halv meter.

1975058_10201278549724685_2299969746244661752_n.jpg
En häck kan aldrig bli för hög. Det är inte så att det är blåsigt så att den skyddar mot det? Fast den växer ju upp igen isåfall.

Jo jag gillar inte höga häckar. Vill se ut och vill att grannarna ska kunna se in lite när de går förbi. Det är ju ett hus och ingen fästning.

Jo jag gillar inte höga häckar. Vill se ut och vill att grannarna ska kunna se in lite när de går förbi. Det är ju ett hus och ingen fästning.

Haha, jag är tvärtom, ju högre häck ju bättre. Vill inte att grannarna ska glutta när man har folk över på grillmiddag eller ligger i hammocken och läser. Men superfint hus!

SMS igår:
"Hej. Eftersom du visade intresse för ett hus på Lantvägen 37 vill jag tipsa om ett nytt hus i närheten, nämligen Lantvägen 58. Hoppas vi ses på visningen. Mvh mäklare XX."
SMS-svar: Hej. Du har redan sålt ett hus till oss den här sommaren. Det får räcka."

En riktig stjärna den där mäklaren.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka