Gissa rasen!

Jag har känt Monsterfisar några få gånger i hans liv (han är 5 år), han var sjuk då. :D

Ebrah pruttade för någon dag sedan, faktiskt. Jag hade tvingats blanda i kattmat i hennes vanliga mat för att få henne att äta och dessutom hittade hon något "roligt" utomhus... Jag blev jätteförvånad av att hon pruttade (sedan behövde hon ut sent och var... inte direkt bra i magen om vi säger så, utan att beskriva allt äckligt allt för noga). Tur att hon i vanliga fall kan äta vad som helst utan att bli dålig :D

Haha ja men de är lugnt! Obs så alla fattar: jag ska inte köpa hund! :D Blev bara så käääääär i en hund att jag nu inte kan låta bli att snegla på jyckar och tänka "åååååh vill också".

Och ja du, eh snygg hund du har!

Så här såg rumpsovaren ut som jag först inte ens tyckte var söt och sen helt plötsligt tyckte var finast i världen:

IMG_20150220_153228_zps3m6glagh.jpg

IMG_20150315_150601_zpsbilxc8na.jpg

Deckare på tv, gott vin i glaset och världens goaste hund som sällskap :love:

IMG_20150306_201713_zps0ottrhde.jpg

Annan hund jag tyckte var superfin:

IMG_20141113_152150_zpszawnkelk.jpg

Den var dock bat shit crazy pga var tanzanisk blandras som nog hade ett rätt tuft liv.

Ps. Nej, gillar inte hundar, har bara hela jävla telefonen full med bilder på några :angel: :D
Niffe du ser väldigt relaxad ut med hund på första bilden! :up:

Haha ja men de är lugnt! Obs så alla fattar: jag ska inte köpa hund! :D Blev bara så käääääär i en hund att jag nu inte kan låta bli att snegla på jyckar och tänka "åååååh vill också".

Och ja du, eh snygg hund du har!

Så här såg rumpsovaren ut som jag först inte ens tyckte var söt och sen helt plötsligt tyckte var finast i världen:

IMG_20150220_153228_zps3m6glagh.jpg

IMG_20150315_150601_zpsbilxc8na.jpg

Deckare på tv, gott vin i glaset och världens goaste hund som sällskap :love:

IMG_20150306_201713_zps0ottrhde.jpg

Annan hund jag tyckte var superfin:

IMG_20141113_152150_zpszawnkelk.jpg

Den var dock bat shit crazy pga var tanzanisk blandras som nog hade ett rätt tufft liv.

Ps. Nej, gillar inte hundar, har bara hela jävla telefonen full med bilder på några :angel: :D

Haha, otippat med tanke på hundarna du gillade utseendet på i början av tråden! :D

Men... Då beordrar jag dig att skaffa dig en dansksvensk helt enkelt.
913736d0b6-tagg5.jpg

(Och skyller eventuell mismatch på förkylningen. :cool:)

Haha, otippat med tanke på hundarna du gillade utseendet på i början av tråden! :D
Haha ja men jag gillar både fudgehundrarna och de där beiga rackarna! Den där dansksvensken ser lite bjäbbig ut? Just ja, gillar irländska varghundar också! :love: - så himla raggiga och gängliga och fina :love:.

@Red_Chili Gud så söt! Inte riktigt min typ men gud så söt! Och håret :love:.
Katt i hundförpackning mentalt ;) Jag gillade inte hundar innan jag lärde känna "min" typ av hund. Faktum var att jag många gånger undrade vad sjutton folk skulle med hundar till. Jag såg dem mest som dregglande, svansviftande, tråkiga och hårande märkliga varelser som jag inte alls förstod charmen med. Jag föredrog katter och hästar. Nu när jag lärt mig mer så kan jag uppskatta de flesta raser och hundar så länge de är hyfsat sunda och hyfsat väluppfostrade. Men ja, inget är som saluki.

De är bra fåtöljhundar också
12376421_584016791746705_3388763848438513672_n.jpg

fast de är som gladast när de får springa
12036598_553677588113959_8298134547283973268_n.jpg

Ganska tjusiga när de står stilla också
67875_1336730819.jpg

Solälskande, soffpotatisar inomhus, full fart ute, mjuka till sättet, väldig intelligenta, helt underbara :love:
Såå även om du inte ser dig som någon hundälskare borde du försöka träffa salukis, tycker jag då helt opartiskt :angel:

Du glömde att de äter bajs :banghead:

Ja fy! Det gjorde min tant ett tag (sista hunden i mitt inlägg här med flera bilder). Visade sig att hon gjorde det för att hon åt ett foder som inte passade henne. Jag fattade det inte, men när jag bytte foder slutade hon äta bajs. Verkar ju dock som om många hundar äter bajs bara för att det är gott. Huh! (hästskit gillar visserligen mina, men jag har lärt dem att låta bli det. Även valpen kan nu gå förbi hästbajshögar vid ridskolan. Duktig valp!)

Ja fy! Det gjorde min tant ett tag (sista hunden i mitt inlägg här med flera bilder). Visade sig att hon gjorde det för att hon åt ett foder som inte passade henne. Jag fattade det inte, men när jag bytte foder slutade hon äta bajs. Verkar ju dock som om många hundar äter bajs bara för att det är gott. Huh! (hästskit gillar visserligen mina, men jag har lärt dem att låta bli det. Även valpen kan nu gå förbi hästbajshögar vid ridskolan. Duktig valp!)
Usch ja. Och jag tänker kattlåda hemma :yuck:

Du får nog komma hit och lära mina hundar att låta bli bajset. Favoriten här är kattbajs som de hittar i buskarna. SÅ jävla äckligt. Alla mina fyra hundar har ätit bajs och jag har inte lyckats lära någon av dem att låta bli det. De kan cirkuskonster på hög nivå, de jagar inte, går inte fram till andra hundar eller människor och är allmänt väluppfostrade. UTOM när det kommer till det där bajsätandet då. Så kommer du till Skåne får du väldigt gärna bo här några dagar ;)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 105
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka