Gigg och sele. Hjälp till okunnig!

Sv: Gigg och sele. Hjälp till okunnig!

hade för mig att det var två kg det skulle vara på däckeln, petetesser ;) .Men hur mäter man hur många kg man får? :confused:

ska se om jag kan fjäska åt mig fler bilder fr resan, haft fullt upp (som vanligt de senaste veckorna) så jag har inte ens tänkt på att fråga efter bilder :)

Men bilden i tidningen är jag supernöjd med, hästen ser ju riktigt trevlig ut :love:

hur långt upp/ner ska "bakselen" sitta??
De har fortfarande inte ringt fr granngården (beställde ju en baksele därifrån)! så jag använde bröstan fr bröstselen, det gick ju skapligt det med. . .

Haha aha ja de va det ja tyckte sen när ja förstorade bilden, bröstan till baksele:D
En handsbredd ovanför bakknäet, minst en handsbredd neranför bärbensknölarna och en handsbredd mellan bakselen å rumpan, vågrät sett):)

Ja man lassar en till två personer i vagnen sen väger man skakeländarna:idea: utan hästen:)

Kaiserprovtur.jpg

kaiserprovturfintekipagepavstnd.jpg

[/IMG]

Jösses vilken snygg gigg, blev lite avis faktiskt

Tack :)
Vi (morfar) fick mkt beröm för den när vi var på ritten.
Tyvärr har den stått sen dess, men ska försöka ut och åka med morfar innan snön kommer :)

Liknande trådar

Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 304
Senast: Mezcal
·
Körning Jag har scannat av begagnatmarknaden i veckor och nu ger jag upp, det får bli nytt istället! Folk kan ju varken skriva ut vilka delar...
Svar
12
· Visningar
2 925
Senast: kolblakkur
·
A
Körning Jag är lite i akut behov av hjälp. Jag blir väldigt förvirrad av allt i detta forum :confused: För några år sedan körde jag mycket på...
Svar
3
· Visningar
1 069
Senast: Agilitynoffe
·
Körning Har nu skaffat en shettis till min 3½ åriga dotter, och jag tänkte hjälpa till att motionera honom genom att köra honom:) Har tidigare i...
Svar
2
· Visningar
1 419
Senast: Bubbaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka