Gidde kanske har tävlat färdigt!!

Sv: Gidde kanske har tävlat färdigt!!

Kraftig gaffelbandskada... Trist... Brukar ju inte vara något vidare läkkött på äldre hästar heller, å andra sidan har ju de riktigt stora hästarna sådan skalle att de brukar kunna komma tillbaka. Tur att han i så fall har sin karriär inom aveln att falla tillbaka helt på... Tråkigt för sporten.

lite samma känsla som när Stig H slutade köra:( verkligen tråkigt

Sååå tråkigt! Känns som en riktigt förlust med en stor tomhet...

Frågan är när blödningen kom... om det var på upploppet, i loppet, i värmning eller om den har legat där o lurat... Kanske har han den redan i premiären när han inte gick nån succe tid..

:cry: :cry:

Gidde%20Palema060410IVAR.jpg
:cry:

034_gidde_palema.jpg

Världens finaste Gidde ..

Var inte han skadad i nåt gaffelband förr eller är det jag som minns fel?

vet inte om "Gidde" varit skadad, tror inte det iallafall. Däremot var det väl inte så länge sedan som Victory Tilly var skadad, tror det var någon liknande skada iallafall... rätta mig gärna om jag har fel

Han hade ett längre uppehåll, för att sen dyka upp igen å på villket sätt han gjorde det sen!!
Han är en underbar häst, men man kan inte få se dem tävla alltid.
Tycker det är bättre att en häst får sluta sin karriär så här (om den nu är slut...) än att tränaren ska försöka mjölka ur varenda öre ur den,lopp efter lopp med en häst som inte vill längre..
Gidde kämpade tappert ända in i mål, trots skadan!

Jag vet att Victory Tilly var skadad.
Men jag menar för flera år sen med Gidde.

Hej!
Jag hörde det.. Nån griffelbandsskada tydligen :(..
Gud va tråkigt.. Han som skulle té olympiatravet!
Krya på dig Gidde och bli nu en fin avelshingst istället ;)

Nej Gidde hade problem med en kotled på vf , det var typ som nåt med hårstrå eller nåt sånt som retade kotan typ flimmerhår.
Gick inte att operera då.

ååå nej va trist:cry: synd på en så fin häst:(

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
796
Senast: Soapbubble
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 421
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
676
Senast: Pilot
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 279
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar