*Gotlandsrusset*
Trådstartare
har jag för höga krav eller? för att jag ber hunden att INTE dra i kopplet....har testat ALLT och ändå drar hon tills hon inte kan andas. har testat att stanna så fort hon drar, gå åt andra hållet, korta kopplet, berömma när hon inte drar och ignorera när hon drar...men hon ger sig inte. visst hon är inte så gammal men när man möter andra hundar så känns de som om jag är den enda som får kämpa för att hålla henne.
visst hon är fyra månader...men hon kan väl lyssna LITE, nu lyssnar hon inte alls när vi är ute. Inne är hon hur fin som helst, lyssnar och har full koncentration på mig. Ute slänger hon sig bara fram, skäller på andra hundar och uppför sig som värsta ceasar fallet...
Mitt tålamod...tryter...
någon som har tips eller bara kan PEPPA mig lite innan jag skickar tillbaka hund
visst hon är fyra månader...men hon kan väl lyssna LITE, nu lyssnar hon inte alls när vi är ute. Inne är hon hur fin som helst, lyssnar och har full koncentration på mig. Ute slänger hon sig bara fram, skäller på andra hundar och uppför sig som värsta ceasar fallet...
Mitt tålamod...tryter...
någon som har tips eller bara kan PEPPA mig lite innan jag skickar tillbaka hund