PrittePuff

Trådstartare
hur länge är en get dräktig?
Ska nog köpa en get och en bock och ägarna trodde att geten var dräktig, men frågan är när kan den komma..
HUr länge går dom alltså?

Sv: getter?

okej. tack!
om man nu inte vet nät geten blev betäckt, finns det nåt sätt man kan se eller gissa det på?
Är van vid kor som kalvar och så. Men vet inte om man kan ana beroende på storleken på magen på geten och så?

När magen "sjunker ner", juvret är välfyllt och geten är pluffsig och mjuk "där bak", så börjar det dra ihop sig till killning. Närmare killningen kommer den att bli orolig, lägga sig, kliva upp och krafsa lite och hon kommer att upprepa den proceduren x antal gånger fram tills killningen har kommit igång ordentligt och killingen/killingarna föds..

typ som en ko då...
då är det bara och vänta och se... :D :bump:
ska ju åka och hämta dom imorn, så då får jag kika mer på henne då.

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 435
Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
8 186
Senast: Lisen82
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 006
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 427
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama