kingkong

Trådstartare
Hejsan!
Är det någon ärinne som vet nåt bra foderstat på en get??
Mina äter allt och bräker efter mer hela tiden , men nu börjar de ju se för tjocka ut.
De får tackfor , betfor och hö plus grenar sly växter och annat som de gnager i sig när de är ute.

Sv: getter!!

Mina getter får defenitivt inget kraftfoder under betesperioden.. De behöver dessutom bara kraftfoder under senare delen av dräktigheten, i övrigt klarar dom sig utmärkt på ett bra grovfoder..

Sv: getter!!

Jag ger inte mina något kraftfoder vid betesgång. Det är bara att ignorera bräkandet även om det är svårt. Getter har en viss förmåga att äta för mycket och bli feta vilket inte är hälsosamt!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 937
Senast: fixi
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Hazel
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka