Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hejsan!
Är det någon ärinne som vet nåt bra foderstat på en get??
Mina äter allt och bräker efter mer hela tiden , men nu börjar de ju se för tjocka ut.
De får tackfor , betfor och hö plus grenar sly växter och annat som de gnager i sig när de är ute.
Mina getter får defenitivt inget kraftfoder under betesperioden.. De behöver dessutom bara kraftfoder under senare delen av dräktigheten, i övrigt klarar dom sig utmärkt på ett bra grovfoder..
Jag ger inte mina något kraftfoder vid betesgång. Det är bara att ignorera bräkandet även om det är svårt. Getter har en viss förmåga att äta för mycket och bli feta vilket inte är hälsosamt!
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.