kingkong

Trådstartare
Hejsan!
Är det någon ärinne som vet nåt bra foderstat på en get??
Mina äter allt och bräker efter mer hela tiden , men nu börjar de ju se för tjocka ut.
De får tackfor , betfor och hö plus grenar sly växter och annat som de gnager i sig när de är ute.

Sv: getter!!

Mina getter får defenitivt inget kraftfoder under betesperioden.. De behöver dessutom bara kraftfoder under senare delen av dräktigheten, i övrigt klarar dom sig utmärkt på ett bra grovfoder..

Sv: getter!!

Jag ger inte mina något kraftfoder vid betesgång. Det är bara att ignorera bräkandet även om det är svårt. Getter har en viss förmåga att äta för mycket och bli feta vilket inte är hälsosamt!

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 257
Senast: Bison
·
Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
289
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
1 993
Senast: Amha
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka